سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش باستانی‌ کار ملی پوش قمی در مسابقات زورخانه ای

باستانی كار ملی پوش قم موفق به كسب دو مدال ارزشمند از مسابقات تیمی زورخانه‌ای،مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی ساحلی قهرمانی كشور شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛مسابقات تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی ساحلی در رده سنی نوجوانان با حضور استعدادهای این رشته از استان‌های مختلف به میزبانی هیأت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان به انجام رسید و نماینده قم دو مدال از آن کسب کرد.

در این رقابت‌ها ورزشکاران متولد اول فروردین ماه سال 1381 تا بیست و نهم اسفند 1383 به میدان رفتند، رقابت‌هایی که در سه رشته تیمی زورخانه‌ای، مهارت‌های فردی و کشتی پهلوانی به انجام رسید، در حالی که بخش مهارت‌های فردی در سه وزن منهای 50، 70 و مثبت 70 کیلوگرم برگزار شد.

فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای این رقابت‌ها را با عنوان جام گرامیداشت جام 23 هزار شهید استان اصفهان و با حضور 126 ورزشکار از هشت استان اصفهان، فارس، یزد، کردستان، همدان، قم، مازندران و گلستان برگزار کرد و شرکت کنندگان برای کسب عناوین برتر رقابتی جذاب و تماشایی داشتند.

اما سهم تیم قم از این رقابت‌ها دو مدال طلا و برنز بود که ملی‌پوش آینده‌دار این رشته یعنی علی‌اکبر خاکدوست به ارمغان آورد، این ورزشکار ابتدا در رشته چرخ تیز و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم به میدان رفت و بعد از نمایندگان اصفهان و مازندران به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

رقابت‌های کشتی پهلوانی نیز در چهار وزن منهای 60، 70، 80 و به اضافه 80 کیلوگرم به انجام رسید و در رده‌بندی نهایی، تیم اصفهان با 246 امتیاز قهرمان شد و تیم‌های مازندران، کردستان، یزد، فارس و همدان در رده‌های دوم تا ششم این دوره از مسابقات جای گرفتند.

خاکدوست سپس در مسابقات رشته میل بازی به میدان رفت و در وزن به اضافه 70 کیلوگرم بالاتر از ورزشکاران استان‌های یزد و اصفهان موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی شد تا دو مدال طلا و برنز این پیکارها را به نام خود ثبت کرده و یکی از چهره‌های موفق این دوره لقب بگیرد.

انتهای پیام /ح

باستانی‌کار ملی پوش قم با ۲ مدال درخشید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.