سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری منطقه ثامن تاکید کرد؛

ارتقاء بهداشت محیط شهری در منطقه ثامن

شهردار منطقه ثامن گفت: اقدامات ویژه‌ای در ایام شهادت امام رضا(ع) با هدف حفظ سلامت زائران و ارتقاء بهداشت محیط شهری به طور خاص در منطقه ثامن انجام می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدمصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن بااشاره به شست و شوی مستمر خیابان‌های اطراف حرم گفت: روزانه مساحتی به وسعت ۷۰ هزار متر مربع را شامل می‌شود که با هدف ارتقا بهداشت و سلامت زائرین در منطقه ثامن انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دیگری که در منطقه ثامن انجام می شود تصریح کرد: در ایام عادی سال روزانه حدود ۶۰ تن زباله به صورت شبانه روزی در سطح منطقه ثامن جمع‌آوری می‌شود، این رقم در اوقات پیک حضور زائران و گردشگران همچون ایام عید نوروز، دهه کرامت و به ویژه در ایام سالروز شهادت امام رضا (ع)، روزانه به بیش از یکصد تن می‌رسد، که با افزایش نیروها، ماشین آلات وتلاش ۲۴ ساعته همکاران ما در خدمات و محیط زیست شهری منطقه، در راستای حفظ زیبایی‌های بصری و سلامت محیط زیست شهری، به دوصورت مکانیزه و غیرمکانیزه انجام می‌شود.

شهردار منطقه ثامن ادامه داد: سرانه تولید زباله در شهر مشهد برای هر نفر حدود ۸۰۰ گرم در روز می‌باشد و این میزان در محدوده بافت پیرامون حرم مطهررضوی، ۴ برابر سرانه است.

نعمتی افزود: با وجود اینکه شهرداری منطقه ثامن در بین مناطق مشهد مقدس، کوچکترین منطقه به لحاظ وسعت جغرافیایی به‌شمار می‌آید، اما بیشترین سطح فعالیت و خدمت رسانی را به لحاظ تمرکز حضور و اقامت زائران در محدوده پیرامونی حرم مطهررضوی، به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام//آ.ح



جمع آوری یکصد تن زباله در ایام شهادت امام رضا در منطقه ثامن

برچسب ها: زائرین ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.