سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصویب طرحی برای مراقبت داوطلبانه از سالمندان در خراسان رضوی

طرح مشارکت یاران جوان در قالب بانک زمان با هدف ارائه خدمات حرفه ای و داوطلبانه به سالمندان برای اجرا به تصویب شورای سالمندان خراسان رضوی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی،سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای سالمندان استان گفت: جوامع امروزی  با پدیده ای به نام سالمندی و «انفجار سالمندی» مواجه اند و این پدیده به شدت  در حال گسترش است. تا 25سال دیگر، سالمندان ایران بیش از 23 درصد جمعیت کشور را  تشکیل می دهند.

سید جواد حسینی افزود: در جوامع امروز با نوعی فاصله و گسست بین  نسلی مواجه  هستیم  که خود به نوعی "کاهش ارزش سالمندی" را  نیز به همراه داشته است بنابراین ضروری است ارائه خدمات انسانی و حرفه ای به سالمندان را در نظر بگیریم.

وی گفت: در همه انواع مدلهای  مراقبت، امکان  استفاده از طرح  مشارکت یاران  جوان در قالب بانک زمان  قابلیت اجرا دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری افزود:  دامنه این طرح  از دو جنبه گسترده  است و علاوه بر سالمندان،همه  نیازمندان را در بر می گیرد و از سویی علاوه بر انواع  مدلهای حمایت  و مراقبت، حمایت های مالی از سالمندان و نیازمندان را شامل می شود.

حسینی گفت:  محتوای اصلی این طرح  به این موضوع متمرکز است  که جوانان و مردم جامعه بتوانند داوطلبانه از مهارتهای  حرفه ای و انسانی  خود برای افراد نیازمند جامعه استفاده کنند.

وی افزود:  توسعه حس نوع دوستی، روابط انسانی و مشارکت های اجتماعی در بین مردم بویژه جوانان و ایجاد فضای نشاط آفرین از اهداف اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام//م.م

 

ایجاد بانک زمان در خراسان رضوی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.