سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک؛

کشاورزان یزدی به سمت کشاورزی ارگانیک پیش بروند

عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک گفت: کشاورزان یزدی باید به سمت کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار پیش بروند تا به اقتصاد پایدار و اشتغال زایی برسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ علی متولی زاده اردکانی عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی کشاورزی ارگانیک در نشست کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار گفت: کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار باعث دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه و ترویج کشاورزی پایدار می شود.

متولی زاده اردکانی افزود: دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه سالم، تضمین زندگی سالم و ترویج کشاورزی پایدار است.

وی ادامه داد: استفاده از ماشین آلات سنگین و مواد تراریخته  از ویژگی های کشاورزی ارگانیک است.

متولی افزود: بر اساس اطلاعات سازمان ملل از تعداد ۶۶ محصول اصلی کشاورزی ایران، ۷ محصول زراعی و ۵ محصول باغی در رتبه های اول تا دهم قراد دارند.

وی همچنین به محصولات صادراتی ایران نظیر پسته، زعفران، انار و اسانس گل محمدی به کشور های اروپایی و اسیایی اشاره کرد و گفت: کشاورزان یزدی باید به سمت کشاورزی ارگانیک و توسعه پایدار محصولات خود پیش بروند تا به دنبال آن باعث رسیدن به اقتصاد پایدار و اشتغال زایی شوند.

محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشد با سیستم طبیعی هماهنگ بوده و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی نظیر، علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت می‌شود، رشد می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اقتصاد پایدار و اشتغال زایی باکشاورزی ارگانیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.