سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ۶ ماهه نخست امسال؛

کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی/ ایمن سازی ورودی و خروجی کمربندی‌های شیراز

مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری شیراز از کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ پیمان باباخانی مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری شیراز در نشست خبری، از کاهش ۲۳ درصدی تصادفات فوتی در ۶ ماهه نخست امسال در شیراز خبر داد و گفت: دو سال پیاپی شاهد کاهش تلفات ترافیکی در این کلانشهر هستیم.

وی از ساماندهی و ایمن سازی تمامی شهرک‌های ورودی و خروجی محدوده کمربندی‌ها در شیراز خبر داد و افزود: این امر از اقدامات مهم شهرداری شیراز است که موجب کاهش تلفات در این محدوده خواهد شد.

مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک با اشاره به در حال ساخت بودن ۸ پل عابر پیاده، گفت: ۲ پل عابر پیاده به بهره‌برداری رسیده و ۶ پل دیگر طی دو ماه آینده نصب و قابل‌استفاده خواهد بود.

باباخانی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در شیراز، موضوع نگهداری پل‌های مکانیزه عابر پیاده بود که با یک برنامه ریزی، تعداد ۷ پل مکانیزه با هدف ساماندهی و نوسازی، در اختیار پیمانکار قرار گرفته است.

او گفت: پله برقی و آسانسور این پل‌ها بهسازی و نوسازی شده و علاوه بر نصب اتاقک نگهبانی برای نگهداری و امنیت این سازه‌ها، دوربین‌های مدار بسته نیز در محل نصب خواهد شد.

باباخانی با قبول اینکه امنیت تردد در این پل‌ها از چالش‌های مهم شهروندان بوده است، گفت: با ایجاد اتاقک نگهبانی و استقرار نگهبان و همچنین نصب دوربین‌های نظارتی متصل به مرکز کنترل ترافیک شهرداری، امنیت تردد شهروندان خصوصا بانوان از این پل‌ها که در نقاط حساسی قرار دارد، بیشتر از قبل خواهد شد.

مدیر مهندسی ترافیک شهرداری شیراز گفت: از امروز نرخ نامه مصوب پارکینگ‌های شهرداری اجرایی شده و پارکینگ‌داران موظف به رعایت آن خواهند بود.

باباخانی اظهار داشت: از کل پارکینگ‌های موجود در شیراز، فقط ۲۱ واحد متعلق به شهرداری و تحت نظارت این سیستم است و مابقی متعلق به بخش خصوصی بوده و اتاق اصناف به آن‌ها پروانه فعالیت داده است و امکان نظارت شهرداری بر این واحد‌ها وجود ندارد.

وی گفت: با هماهنگی اتاق اصناف، امکان نظارت بر روند صدور پروانه فعالیت و ارائه خدمات پارکینگ‌ها در شیراز فراهم شود.

وجود ۱۳ آژانس دوچرخه در شیراز

باباخانی همچنین از وجود ۱۳ آژانس دوچرخه در شیراز خبر داد و گفت: لایحه فعال شدن آژانس‌های دوچرخه در دو قالب ورزشی تفریحی و سفر درونشهری، تهیه و آماده ارائه به شورای  شهر شده است.

مدیرکل مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه اولویت مکانی آژانس‌های دوچرخه، محدوده ایستگاه‌های قطارشهری است، گفت: در صورت موافقت شورای شهر، با نرخنامه مشخص، امکان فعالیت این آژانس‌ها وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/ر

کاهش تلفات  ترافیکی در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.