سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد مقاومتی تنها راه مبارزه با مشکلات

تنها راه برون رفت از مشکلات، راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان سرپرست استانداری مازندران در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها باید با تعامل و هم افزایی، فضای کار و تلاش در مازندران را بیش از پیش تداوم ببخشند، گفت: باید با وفاق و همدلی و بهره گیری از منابع و همه ظرفیت‌ها با نگاه توسعه ای، مشکلات موجود را از پیش رو برداریم و در بخش‌های مختلف تحرک ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که به دلیل هماهنگی‌های بین بخشی بروز کرده در ۴۸ ساعت به استانداری اعلام تا گره گشایی شود، افزود: فرمانداران نیز در شهرستان ها، اولویت‌های کاری را شناسایی و اعلام کنند.

حسین زادگان با بیان این که باید برای مرکبات بازار مناسب تدارک ببینیم و زمینه صادرات مرکبات و کیوی را بیش از پیش فراهم آوریم، گفت: اتاق ویژه صادرات مرکبات و کیوی برای احصا موانع و مشکلات و ارایه راهبرد‌ها در این بخش از سوی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل شود.

وی با بیان اینکه موضوع ساماندهی جلسات در دستور کار قرار دارد و بزودی ابلاغ می‌شود و در تلاش هستیم تا جلسات شورای اداری استان را اجرایی و کاربردی برگزار کنیم، افزود: تشکیل جلسات شورای اداری و برخی جلسات در قالب ویدئو کنفرانس برای پرهیز از هزینه‌ها و برخی مشکلات خاص میسر و مطلوب است و می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست استانداری مازندران، تحقق سهم ۳۰ درصدی بانوان از انتصابات را به عنوان ابلاغ رییس جمهوری بسیار مهم دانست و با بیان این که در انتصابات، میزان، شایستگی افراد است، گفت: تلاش کردیم سهم بانوان از مناصب مدیریتی در یک سال اخیر افزایش یابد، لیکن رقم فعلی مطلوب نیست و همه مدیران برای ارتقاء این رقم باید اهتمام جدی داشته باشند.

حسین زادگان، تقویت بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی را یک ضرورت خواند و با اشاره به این که با تملیک واحد‌ها از سوی بانک‌ها اتفاق مطلوبی رخ نخواهد داد، افزود: بانک‌های عامل در قالب‌های مختلف به تداوم و تقویت تولید و اشتغال کمک کنند و واحد‌های تولیدی نیز با پرداخت اقساط تسهیلات از بانک‌ها پشتیبانی نمایند.

وی با بیان اینکه نگاه به درون و منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی باید در راس برنامه‌های همه بخش‌ها قرار گیرد، گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات راهبرد نجات بخش اقتصاد مقاومتی است. برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران واقعی باید احترام و اعتبار قائل باشیم.

سرپرست استانداری مازندران، بر انجام نظارت‌های هدفمند و دقیق بر بازار و بخش‌های مهم مرتبط از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت در راستای افزایش رضایت مندی مردم تاکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع بویژه دولت الکترونیک، میز خدمت و سامانه‌های پاسخ گویی بسیار جدی گرفته شود و صرفا نگاه نمادین به آن‌ها نشود.

حسین زادگان با اشاره به این که رسانه‌ها چشم بیدار مردمند و مدیران باید در برابر رسانه‌ها پاسخ گو باشند، گفت: از رسانه‌هایی که در چارچوب کار حرفه‌ای مسائل را نقد و ارزیابی می‌کنند نباید شکایتی از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد و رسانه‌ها نیز باید جانب احترام و فعالیت حرفه‌ای را نگه دارند.

وی بر پیگیری مجدانه مسائل حوزه اشتغال بویژه اشتغال خرد و خانگی در جهت تحقق برنامه‌ها و هدف گذاری‌های دولت در این بخش از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.