سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظهره‌وند در نشست خبری شنبه‌های انقلاب:

تحریم برای آمریکا هزینه‌های بسیار دارد

کارشناس امور بین‌الملل گفت: تحریم برای ما فرصت است که شاید به دلیل غفلت برخی از افراد تبدیل به فرصت برای آمریکا شود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس امور بین‌الملل و سفیر اسبق ایران در ایتالیا امروز شنبه 12 آبان ماه در نشست خبری شنبه‌های انقلاب با موضوع استکبارستیزی، اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجه در 40 سال اخیر شاهد دستاوردهایی بودیم که در قبل انقلاب شامل دو قطب، یکی قطب شرق و دیگری قطب غربی بودیم.

وی افزود: مسئله بحث بر پایه حاکمیت در حوزه‌هایی مانند اتحادیه اروپا را برای پروژه اروپا محسوب می‌کنند، یعنی آنچه که برای اروپا تهدید محسوب می‌شود، برای سایر کشورها محسوب نمی‌شود که بسیاری از کشورها در جهان از این مسئله استفاده می‌کنند بلکه از هر طیف و مذهب به اصل حاکمیت ملی احترام می‌گذارند و در محاکم قدرت دیده نمی‌شود.

ظهره‌وند درباره مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبارستیزی، گفت: در این 40 سال اخیر، ایران اسلامی در برابر استکبار ایستادگی کرده تا جایی حتی کشور عراق که طی 8 سال با ما در جنگ بود، اکنون از مردم ایران در اربعین استقبال می‌کند.

این کارشناس امور بین‌الملل درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تصریح کرد: ترامپ با تمام تهدیدهای نظامی که داشت نتوانست منطقه را دچار بحران کند و امروز خود آمریکایی‌ها بحران زیست هستند و بیش از 150 پایگاه نظامی دارند و اعتقادشان بر این است هر بحرانی اتفاق بیفتد می‌توانند آن را کنترل کنند.

وی در خصوص هزینه‌های آمریکا برای تعمیم استکبار جهانی، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در خلال دو دهه اخیر، بیش از 7 تریلیون دلار هزینه متحمل شدند.

ظهره‌وند در مورد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گفت: تحریم برای ما فرصت است که شاید به دلیل غفلت برخی از افراد تبدیل به فرصت برای آمریکا شود و این تحریم برای آمریکا هزینه‌های بسیار دارد که باید از این فرصت استفاده کنیم و منابع خود را به کار بگیریم.

این کارشناس امور بین‌الملل افزود: اگر دولت مردان در چارچوب انقلاب حرکت کنند، تحریم‌ها فرصتی برای ایجاد تولید ملی تلقی می‌شود. اکنون غرب در بدترین وضعیت اقتصادی قرار دارد و رشد اقتصادی آنها حدود 0.4 درصد است که حتی منطقه گرایی هم به نفع کشورهای غربی نبوده و به همین دلیل فهرستی از کشورهای بدهکار غربی وجود دارد.

وی درباره شرایطی که برای تحریم ایران توسط آمریکا اعمال می‌شود، تصریح کرد: آمریکا و کشورهای غربی از عنصر نفت به عنوان یک اهرم سیاسی استفاده می‌کنند که ما باید طبق سخنان مقام معظم رهبری دستور خام فروشی را از دستور کار خود خارج کنیم.

ظهره‌وند در خصوص اشغال لانه جاسوسی آمریکا در روز یوم‌الله 13 آبان، خاطرنشان کرد: بحث اشغال لانه جاسوسی آمریکا یک یوم‌الله بود که در حوزه داخلی انقلاب رخ داد و انقلاب یک حادثه نبود، بلکه یک شروع برای پذیرش ولایت حق بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.