سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت بالای ذخیره آب در آب بندان‌های مازندران

ظرفیت ذخیره سازی آب بندان‌های مازندران از سد‌های استان بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه مازندران دارای ۱۷ هزار هکتار آب بندان است، گفت: این آب بندان‌ها ظرفیت ذخیره سازی حدود ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب را در خود دارند که این میزان از ذخیره آب همه سد‌های مازندران بیشتر است.

وی با بیان اینکه مازندران دارای ۱۷ هزار هکتار آب بندان است، گفت: این آب بندان‌ها ظرفیت ذخیره سازی حدود ۳۳۰ میلیون متر مکعب آب را در خود دارند که این میزان از ذخیره آب همه سد‌های مازندران بیشتر است.

فرهادی افزود: آببندان‌ها در ذخیره سازی روان آب‌ها و زهدار کردن زمین در فصل بارندگی کمک کرده و با استفاده از آب ذخیره شده در آن‌ها به جای استفاده از چاه‌ها نسبت شوری آب کاهش خواهد داشت.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی مازندران به امضای تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: از این پس روند نگهداری و نظارت آببندان‌ها در سه استان شمالی کشور بر عهده وزارت جهادکشاورزی است.

وی افزود: برای سازه‌های ورودی و خروجی، حوضچه‌های رسوب گیر، سرریز‌ها و ایستگاه پمپاژ آب در آببندان‌های استان، اعتبار خوبی اختصاص یافت که در صورت نیاز و بازدید و تائید کارشناسی، نسبت به بازسازی یا نوسازی اقدام خواهد شد.

سیدشبر موسوی مدیر جهادکشاورزی میاندورود در این جلسه گفت: یکی از اساسی‌ترین روش‌های اصلاح الگوی مصرف در بخش کشاورزی، اجرای روش‌های به زراعی و به نژادی مانند اصلاح روش‌های کاشت، اجرای سیاست تغییر کاربری اراضی و الگوی کشت مبتنی بر مزیت نسبی است.

وی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه ای، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و مهار آب‌های فصلی می‌تواند تا حد قابل توجهی بر بهبود الگوی مصرف آب در کشاورزی تاثیر مثبت داشته باشد.

انتهای پیام/ م

نقش آب بندان مازندران در ذخیره آب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.