با این حال، به نظر میرسد Spotify به سودآوری خود نزدیک و نزدیکتر است چرا که طبق گزارش منتشر شده، 6.8 میلیون دلار از دست رفته این سرویس نسبت به سه ماهه دوم امسال و سه ماهه سوم سال 2017 به صورت قابل توجهی کمتر است. در همین حال، افزایش مشترکان اشتراک پرداز در مقایسه با سه ماهه قبلی چندان چشمگیر نیست زیرا از ماه جولای تا سپتامبر تنها 4 میلیون نفر در سرویس Spotify ثبت نام کردهاند اما رسیدن این افراد به 87 میلیون نفر چیزی حدود رشد 40 درصدی افراد را در مقایسه با آمار سه ماهه سوم سال گذشته نشان میدهد.
به صورت مشابه، مشترکان فعال ماهانه پرداز نسبت به سال گذشته رشد 28 درصدی در آمار خود نشان دادهاند و به آمار 191 میلیون نفر رسیدهاند اگرچه، این آمار رشد زیادی را نسبت به سه ماهه دوم 2018 نشان نمیدهند چرا که کاربران Spotify در آن دوره 180 میلیون نفر بودند. در نهایت، باید اشاره کرد که Spotify در انتظار آیندهای بهتر برای رقابت خود، میتواند امیدوار باشد.
روی هم رفته، Spotify حدود 1.54 میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال درآمد داشته که 31 درصد رشد را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان میدهد. در عین حال، مشترکان اشتراک پرداز این سرویس هم چیزی حدود 1.38 میلیارد دلار برای آن درآمد داشتهاند که این میزان هم 31 درصد رشد داشته است. با نگاه به آینده، انتظار میرود این سرویس استریم موسیقی به رشد تدریجی خود ادامه دهد و به آمار بین 199 تا 206 میلیون مشترک فعال ماهانه، 93 تا 96 میلیون مشترک اشتراک پرداز و درآمد مجموعا 1.76 میلیارد دلار در سه ماهه آخر سال جاری برسد.
گفتنی است، این کمپانی میتواند میزان کمی سود در دوره بین اکتبر تا دسامبر کسب کند اما در همین زمان، یک افت 40 میلیون دلاری هم محتمل خواهد بود. درست همانگونه که Spotify در گزارش خود اشاره کرده، این پیشبینیها با اطمینان کامل صورت نگرفتهاند.
بیشتر بخوانید: همکاری سامسونگ و اسپاتیفای به صورت رسمی آغاز شد
انتهای پیام/