سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری اعتبار برای دستگاه های هواشناسی و محیط زیستی

سرپرست استانداری کرمان گفت: برای تامین اعتبارات موردنیاز و تامین دستگاه‌های مورد نیاز برای هواشناسی و محیط زیست در بودجه سال آینده باید از هم اکنون پیگیری‌های استانی و کشوری انجام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدجواد فدائی سرپرست استانداری کرمان  روز شنبه در کارگروه ویژه آلودگی هوا گفت: کمبود اعتبارات نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم تامین امکانات موردنیاز دستگاه‌ها باشد، زیرا اعتبارات به اندازه مورد نیاز وجوددارد و باید بر اساس اولویت‌ها هزینه شود.

وی اظهارکرد: در شهرستان‌های استان کرمان نیز باید حداقل تجهیزات موردنیاز برای سنجش آلودگی هوا مستقر شود و تامین این دستگاه‌ها نیز باید بر اساس برنامه زمانبندی قابل قبول انجام شود.

وی اظهارداشت: برای تصمیم گیری در زمینه تعطیلی مدارس، ادارات و سازمان‌های استان در زمان بروز آلودگی هوا باید بر اساس دستورالعمل‌های کشوری اقدام شود و بر این اساس در صورتی که شاخص‌های آلایندگی از ۲۰۰ بالاتر باشد بنا به میزان ماندگاری آن نسبت به تعطیلی، تاخیر در آغاز و تعجیل در پایان زمان کار و پایان کار مدارس اقدام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه نوبت تعطیلی به دلیل گرد و غبار و آلودگی هواداشته ایم که شاخص آلودگی هوا در این روز‌ها ۲۵۰، ۲۷۰ و ۳۵۰ بوده است.

مجید سعیدی با اشاره به اینکه در برخی موارد تجهیزات لازم برای پیش بینی میزان ماندگاری آلاینده‌ها در هوا در استان وجود ندارد، تصریح کرد: در شهرستان‌های فاقد دستگاه‌های سنجش میزان آلودگی نیز باید بر اساس مشاهدات عینی فرمانداران، نسبت به اعلام تعطیلی با عدم تعطیلی مدارس و ادارات اقدام کرد.

وی اظهارداشت: احتمال افزایش آلودگی‌های هوا در فصل‌های سرد سال وجود دارد و باید در این رابطه پیش بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم انجام شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز با اشاره به اینکه ۲۹ کانون آلاینده با وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع در استان کرمان وجود دارد، گفت: در شهرستان‌های کرمان، زرند، فهرج و ریگان دستگاه‌های سنجش آلایندگی وجود دارد و در سایر استان‌ها این تجهیزات وجود ندارد.

جزینی زاده افزود: سند گردو غبار در استان کرمان تدوین شده و در سطح کشوری نیز ارائه شده که در نهایت به احیای کارگروه تالاب جازموریان انجامیده است.

انتهای پیام/ی

لیست دستگاه‌های مورد نیاز برای هواشناسی و محیط زیست در بودجه سال آینده دیده شود

برچسب ها: استانداری ، هواشناسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.