سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

معلمان شایسته؛ مددکاران اجتماعی مدارس

عزیزی با اشاره به نقش معلمان در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: بهترین معلمان را باید به عنوان مددکاران اجتماعی در مدارس به کار بگیریم تا بتوانند برای دانش‌آموزان موثر واقع شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرضا عزیزی عضو کمیته اجتماعی مجلس درباره موضوع آسیب‌های اجتماعی در برنامه پرسشگر اظهار کرد: سکوت در برابر واقعیت‌های آسیب‌های اجتماعی یکی از ایرادات ماست و در صورت بازگو نشدن ایت واقعیت امکان رفع آن وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: باید علاج پیشگیری قبل از وقوع باشد و در همین راستا مبارزه با آسیب‌ها باید به عنوان یک محاوره مردمی مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیته اجتماعی مجلس با بیان اینکه موضوعاتی همچون اعتیاد و خشونت از موارد نادیده گرفته شده در کتاب‌های درسی بوده است، گفت: در موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، معلمان نقش اساسی دارند، البته معلمان اکنون به جهت تأمین معیشت خود با مشکل مواجه هستند و در چنین شرایطی امکان آموزش سبک زندگی در حد شایسته به دانش‌آموزان را ندارند.

لزوم توجه به مسائل اجتماعی در خانواده‌ها

عزیزی تصریح کرد: خانواده‌ها باید به مسائل اجتماعی بیش از دروس تخصصی توجه کنند چرا که این موضوع می‌تواند فرد را از آسیب‌های جدی در آینده نجات دهد، بر همین اساس موارد هم باید معلمانی با سواد را به عنوان مددکاران اجتماعی به کار گیرند تا بتوانند برای دانش‌آموزان موثر واقع شوند.

وی بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: معلمان ابتدایی باید مدارک تحصیلی و توانایی بالایی داشته باشند در حالی در عمل این موضوع محقق نشده است؛‌ مسئولان در مکتب غلطی آموزش دیده‌اند از این رو کیفیت آموزش نیز در کشور پایین آمده است.

عضو کمیته اجتماعی مجلس تصریح کرد: در ابتدای دولت وزیر بهداشت  با آگاه کردن مردم نسبت به موضوع سلامت، طرح تحول را اجرا کرد، بر همین اساس آموزش و پرورش نیز باید آموزش‌ها را در کشور مورد توجه جدی قرار دهد تا این نهاد در اجرای وظایف خود موفق باشد و مسئولان  قوای سه گانه را نسبت به این نهاد حساس کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
معلم ایرانی ah
۲۳:۲۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
خدا خودش رحم کنه
معلم ایرانی ah
۲۳:۲۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
دوست عزیز مجلسی ما اولا معلما خودشون دچار بحران شدید مالی ودر معرض اسیب روانی اجتماعی هستند دوما خیلی از همکاران که مدرک غیر مرتبط از دانشگاه ازاد وپیام نور در گذشته گرفته اند اعمال مدرک شده ولی در حال حاضر معلمینی که با سختی ومشقت از دانشگاه های دولتی ودر رشته ی مرتبط مدرک گرفته اند اعمال نمی شود حالا به نظر شما معلم باید با اطلاعات جدید وبروزش اموزش دهد یا سرش را زیر برف نموده وبه همان روشهای غلط گذشته تدریس کند واقعا باید چی کارکنه معلم یه معلم از طریق نهضت با یه نوع اموزش اومده یه کلاس رو میره یکی ازطریق حق التدریس یکی سرباز معلمی یکی ازطریق ازمون حالا هر کدوم یه جور اموزش دیدند برا یه مقطع ویک گروه بعد همه ی اینا الان در اموزش وپرورش نظر می دن وحتی مسولیت دارند وبه معلم متخصص هم امر ونهی وانتقاد وپیشنهاد می دن حالا ببینین چه معجونی با چه جور محصولی شکل خواهد گرفت من معلم هم موندم به خدا .!!!!!!!!!!!!!!!؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟