سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درس گرفتن از سوانح و حفظ آمادگی‌ها از مصادیق پدافند غیرعامل است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: درس گرفتن از رویدادها، حوادث و سوانح و حفظ آمادگی در مقابل آن‌ها از مصادیق پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه همگان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به هفته پدافند غیرعامل گفت: شاید شنیدن کلمه پدافند به نوعی مفاهیمی همچون جنگ و نبرد نظامی را در ذهن ما ایجاد کند، اما عبارت غیرعامل گویای حجم وسیعی از موضوعات مرتبط با دفاع غیرنظامی و حفظ آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

وی افزود: اینکه برای حفظ جان خود و خانواده خودمان یک سری موارد و آینده نگری‌ها از جمله توجه به استحکامات و ارتقاء ضریب ایمنی در ساخت یا تهیه منزل، خودرو، محل زندگی و... را در نظر می‌گیریم از مصادیق دفاع غیر عامل است که همین موضوعات در یک گستره وسیع‌تر در زمره اقدامات پدافندی قرار می‌گیرند.

سردار بنی اسدی فر بیان داشت: پدافند غیرعامل به نوعی درس گرفتن از سوانح، حوادث و رویداد‌های طبیعی و غیرطبیعی و هرگونه اقدامی در جهت جلوگیری از صدمات این تهدید‌ها و البته حفظ آمادگی همه جانبه است که این اقدامات به نوعی آسیب‌های ناشی از این رویداد‌ها را کاهش داده و قدرت ما جهت رویارویی با آن‌ها را ارتقاء می‌دهد.

وی اظهار داشت: فراموش نکنیم در زمان جنگ تحمیلی همین اقدامات پدافندی از سوی مردم شهر‌های مرزی غرب کشور سبب شد ماشین جنگ رژیم غاصب بعثی در مواجهه با روحیه مقاومت و ایثارگری شهروندان کاملا زمینگیر و بدون رسیدن به اهدافش متلاشی شود.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: بهتر است بدانیم اینگونه اقدامات و تدابیر پدافندی مخصوص زمان جنگ نیست بلکه لازم است همواره و همه افراد جامعه نسبت به یک سری مهارت‌های خودحفاظتی و دفاعی آموزش ببینند و برخی اصول آن را در زندگی روزمره بکار بگیرند که در این راستا طی هفته پدافند از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط در این زمینه‌ها به عموم مردم آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام/ی

هفته پدافند غیرعامل در استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.