سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

عقده گشایی آمریکا با اعمال تحریم‌ها علیه ایران/ توانمندی و قدرت ایران تهدیدی برای رژیم صهیونیستی/ انقلاب، دست آمریکا را از امتیازهای ایران کوتاه کرد

استاد دانشگاه پیام نور گفت: ۴۰ سال است که آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران می‌خواهد عقده گشایی کند، اما تا کنون موفق نبوده و از این به بعد هم راه به جایی نخواهد برد

قاسم جعفری استاد دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره علل دشمنی‌های آمریکا با ایران گفت: جریان ایران و آمریکا یک داستان پرماجراست و ذات انقلاب اسلامی کاری انجام داده که آمریکایی‌ها هیچ گاه نمی‌توانند فراموش کنند؛ آمریکایی‌ها قبل از انقلاب این کشور را هم پیمان بسیار جدی خود در نقش ژاندارمی منطقه می‌دانستند و در کمک به رژیم اشغالگر قدس روی ایران حساب کرده بودند.

وی افزود: آمریکا تمام ذخایر زیرزمینی و زمینی ایران را در همه بخش ها در اختیار داشت، مستشاران این کشور همه جا بودند و هر کاری دلشان می خواست، انجام می‌دادند طبیعتا با وقوع انقلاب اسلامی این امتیازات را از دست دادند و این موضوع را هیچ گاه نمی‌توانند فراموش کنند.

جعفری بیان کرد: از دست دادن امتیازات در ایران برای آمریکا خیلی گران تمام شد به همین دلیل از هر راهی سعی در جبران و تلافی دارند و تحریم‌ها را از روز اول به هر شکلی که می‌توانستند نسبت به ما تحمیل کردند.

تحریم‌های آمریکا مختص امروز و دیروز نیست

این استاد دانشگاه اظهار کرد: این دشمنی‌ها مربوط به امروز یا دیروز نیست و هر بار به یک شکل انجام می‌شود؛ یک روز ما را از تکنولوژی محروم می‌کنند، روزی دیگر به بهانه ساخت سلاح هسته‌ای تحریم می‌شویم و امروز در همه بخش‌ها و تحت عنوان تحریم‌های مادر سعی در دشمنی با ایران دارند اما به لطف خدا تاکنون نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند و از این پس هم نخواهند توانست.

وی افزود: روزی در محضر رهبر معظم انقلاب بودیم و ایشان آزادگان را الماس‌های درخشان کشور تعبیر کردند، الماس در واقع فلزی است که در اثر حرارت و فشار به الماس تبدیل شده است؛ ملت ایران هم در سایه تحریم ها و فشارها به الماس‌های درخشان و گرانبها تبدیل شده‌اند.

آرامش برابر تحریم‌ها، حاصل 40 سال مقاومت در فراز و نشیب‌ها

جعفری گفت: روزی که به حضرت امام خمینی (ره) خبر دادند که صدام حمله کرده است ایشان در کمال آرامش فرمودند اتفاقی نیفتاده در حالی که بسیاری از مسئولان کشور جا خوردند و نگران شدند، امروز ملت ایران همان آرامش را دارد و شنیدن اسم تحریم نمی‌تواند در اراده و آرامش ملت خللی ایجاد کند، این جریان حاصل 40 سال فراز و نشیب و امتحاناتی است که به لطف خدا با سربلندی پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: آمریکایی ها در حوزه اقتصادی هم نمی‌توانند برای ما مشکلی به وجود بیاورند زیرا این کشور کشوری نیست که به راحتی از پا در بیاید بلکه از تمام شرایط به نفع خود استفاده می‌کند، تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند همان طور که در ضرب المثل هم داریم عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: با توجه به عملکرد رسانه‌های غربی می‌بینیم بخش مهمی از سفرهای نخست وزیر منحوس رژیم صهیونیستی و عمان این است که چطور برنامه ریزی کنند تا ایران با توانمندی‌ و قدرت خود تهدیدی برای اسرائیلی‌ها ایجاد نکند و این نشان دهنده اقتدار بالای جمهوری اسلامی ایران است.

دست و پازدن آمریکا برای ضربه زدن به ایران

جعفری گفت: دولت آمریکا برای ضربه زدن به ایران هر راهی را امتحان می‌کند و هر هزینه‌ای را متقبل می‌شود، طبق گفته‌های مسئولان این کشور 40 تا 50 میلیون دلار برای جنگ روانی و رسانه ای علیه ایران و 2کشور دیگر بودجه اختصاص داده شده است؛ تخصیص این بودجه نشان می‌دهد تحریم‌ها واقعیت ندارد که بتواند به ایران فشار بیاورد؛ اما می‌خواهند به کمک جنگ روانی و رسانه‌ای به مردم ایران بقبولانند که ایران به زانو در خواهد آمد.

وی افزود: آمریکایی‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس القا می‌کنند که اگر ما حمایت خود را از شما برداریم 2 هفته هم طاقت نمی‌آورید، آنها سعی می‌کنند با ایران هراسی به این کشورها القا کنند که دشمن شما ایران است.

این استاد دانشگاه گفت: بارها ضدانقلاب‌ها و تروریست‌ها چمدان‌هایشان را بسته‌اند که به ایران بیایند زیرا فکر می‌کردند که به هدفشان رسیده‌اند اما هر بار نا امیدتر از قبل شده‌اند، 40 سال است آمریکا تحریم‌هایی را بر ایران تحمیل کرده اما انقلاب اسلامی پایدار مانده است؛ به تعبیر رهبر معظم انقلاب آنها از این خواب های شتری فراوان دیده اند ولی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

تحریم ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم

جعفری اظهار کرد: تحریم‌های جدید ممکن است زحمت‌هایی برای ما ایجاد کند اما اگر مردم، مسئولان و دانشگاهیان کشور پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند اقدام‌های آمریکا علیه ایران باعث پشیمانی خودشان خواهد شد، تحلیل ما این است که مقابله با تحریم یک هدف میان مدت است و هدف بلند مدت ما تبدیل این تحریم‌ها و تهدیدهای دائمی به فرصت است، همان طور که تا کنون توانسته‌ایم؛ به طور مثال توانستیم از اقتصاد تک محصولی وابسته به نفت نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.