سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفان ۱۱۲ کیلومتری آلودگی هوای زابل را به ۴۲ برابر حد مجاز رساند + تصاویر

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشینه سرعت طوفان در زابل به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۴۲ برابر حد مجاز رساند.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: این طوفان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۴۰۰ متر کاهش داد و سبب شد تا غلظت ذرات گردوغبار با اندازه ۱۰ میکرون در هوای این شهر به ۶۲۶۲ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۴۲ برابر حد مجاز برسد.

وی ادامه داد: طوفان گردوخاک و وزش باد شدید علاوه بر زابل در برخی نقاط شمالی دیگر نیز به وقوع پیوست و ضمن کاهش شدید دید افقی، شرایط کیفی هوا را نیز به شدت کاهش داد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی زهک به ۲۰۰۰ متر کاهش یافته و تردد در برخی محور‌های منتهی به ۵ شهرستان شمال استان را با کندی همراه کرده است.

دیانتی با بیان اینکه وزش باد شدید از عصر پنج شنبه در شمال استان شروع شده است، افزود: امروز به تدریج از سرعت باد در نواحی شمال استان کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه شمالی بودن جریانات و ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر سبب کاهش دما در شهر‌های شمالی استان شده است، تصریح کرد: روند کاهش دما در شهر زابل از روز گذشته شروع شده و امروز دمای این شهر در سردترین لحظات به ۷ درجه سلسیوس رسید که نسبت به زمان مشابه در روز گذشته ۳ درجه سردتر شده است.

 

 

انتهای پیام/پ

 

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
ای کاش طرحی میامد که حتما باید شهرهای محروم پایتخت شوند و ان وقت پیشرفت و مساعدتها را میدیدیم
ناشناس
۲۱:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
به‌غیرخداکیودارن‌که‌به‌فکرشون‌باشه‌
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
چرا دولت بفکر این مردم منطقه نیست
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
وای خدا فریادشون برسه چطور زندگی میکنن
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
علی برکت الله
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
موافقم.
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
هموطن‌مزربان‌مون‌خاک‌میخوره‌ولی‌مرزورهانمیکنه‌که‌امثال‌ماهاباخیال‌راحت‌زندگی‌میکنیم‌.واقعاکه‌بدون‌هیچ‌امکاناتی‌هیچ‌ادعای‌ندارن‌خاک‌میخورن‌ولیخاک‌به‌دشمن‌نمیدن‌