سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی تولید ۷۰۰ کیلوگرم طلای سرخ در استان مرکزی

پیش بینی می‌شود ۷۰۰ تن محصول از مزارع زعفران استان مرکزی برداشت شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛برداشت زعفران در استان مرکزی آغاز شده وکشاورزان مشغول برداشت محصولی هستندکه یک سال رنج کاشت و داشت آن را کشیده اند.

با آغاز فصل برداشت زعفران پیش بینی می‌شود، ۷۰۰ کیلوگرم محصول از سطح ۲۰۰ هکتار اراضی زیرکشت زعفران استان مرکزی برداشت شود.

شهرستان خمین قطب تولیدزعفران در استان مرکزی است وبیشترین زعفران استان دراین شهرستان تولید می‌شود.

ارشدی فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خمین  درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: ۴۰۰ زعفران کار استان مرکزی سرآمد تولید طلای سرخ در ایران هستند و زعفران برداشت شده از اراضی شهرستان خمین محصولی است که بالاترین کیفیت، طعم و رنگ را در ایران داراست.

میانگین برداشت محصول زعفران در خمین ۳ کیلوگرم در هر هکتار

ارشدی فر افزود: میانگین برداشت محصول زعفران در خمین ۳ کیلوگرم در هر هکتار است و متاسفانه زعفران تولیدی استان مرکزی به دلیل نبود صنایع بسته بندی به خراسان رضوی ارسال و در آنجا بسته بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی‌ها بر مبنای شکل گیری صنایع فرآوری و بسته بندی زعفران در استان مرکزی است که با اجرایی شدن این تصمیم سود فراوان نصیب کشاورزان شده و زعفران‌های استان از دست واسطه‌ها و دلالان خارج می‌شود.

کشت و کار زعفران در ایران سابقه‌ی هزار و ۵۰۰ ساله داردو در سال گذشته ۳۰۰ تن زعفران در ایران تولید شده است.

طلای سرخ ایرانی به ۵ قاره و ۴۷ کشور جهان صادر می‌شود و در سال گذشته ۳۱۰ میلیون تومان ارز از فروش زعفران عاید ایران شده است.

۹۵ درصد محصول تولیدی زعفران ایران صادراتی است.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.