سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب دستگاه ماموگرافی در بیمارستان امام خمینی خمین

اولین دستگاه ماموگرافی اهدایی در بیمارستان امام خمینی خمین نصب شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛اولین دستگاه ماموگرافی اهدایی در زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیمارستان امام خمینی نصب و راه اندازی شد.

جواهری سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین  درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛با اشاره به ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت نصب این دستگاه در تنها بیمارستان شهرستان خمین گفت: با راه اندازی این دستگاه امکان غربالگری و تشخیص به موقع بیماری‌های پستان در شهرستان خمین که تا قبل از این مقدور نبود، فراهم شده است.

جواهری افزود:این دستگاه بالاترین دقت را در تشخیص ضایعات خوش خیم و بدخیم بیماری‌های سینه دارد که ارزش ریالی این دستگاه بالغ بر یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان است و خمین به عنوان قطب منطقه یک کشور شهرستان‌های محلات، دلیجان، الیگودرز، خوانسار و گلپایگان را در این زمینه پوشش خواهد داد.

وی اضافه کرد: این دستگاه می‌تواند ۹۰ درصد سرطان‌های سینه در افراد را شناسایی کند و ماموگرافی سرطان سینه برای زنان بالای ۴۰ سال حداقل از هر ۲ سال یکبار توصیه و برای زنان بالای ۵۰ سال انجام تست ماموگرافی به طور سالانه از سوی پزشکان توصیه می‌شود.

اولین دستگاه ماموگرافی که در زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی نصب و راه اندازی شداهدایی از طرف شرکت فوجی ژاپن است.

انتهای پیام/ج

نصب اولین دستگاه ماموگرافی اهدایی در زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
زهرا
۲۳:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
نصب کردن ولی به درد کسی نمیخوره چون تا اومده برسه آدم ماموگرافی دیگه آدم زنده نمی‌مونه چون وضعیت من اضطراری ولی به من گفتن نوبت میره برای ماه بعد
زهرا
۲۳:۵۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
نصب کردن ولی به درد کسی نمیخوره چون تا اومده برسه آدم ماموگرافی دیگه آدم زنده نمی‌مونه چون وضعیت من اضطراری ولی به من گفتن نوبت میره برای ماه بعد