سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم عنوان شد؛

دلبستگی به دنیا انسان را به گمراهی می کشاند/نهضت عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست

یک استاد حوزه علمیه قم گفت:دلبستگی و وابستگی به دنیا از مهمترین علت هایی است که انسان را به گمراهی می کشاند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام مؤمنی مدرس حوزه علمیه قم  در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم  با اشاره به تأثیر گناه و معصیت در شقاوت انسان ها گفت: دلبستگی و وابستگی به دنیا از مهمترین علت هایی است که انسان را به گمراهی کشیده و او را از جبهه حق به جبهه باطل می کشاند و باعث می شود در برابر منکرات علنی، ارزش ها را نادیده بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از علت های کور و کر شدن چشم و گوش در برابر حق و حقیقت، خوردن مال حرام است، تصریح کرد: کسانی که اموال و دارایی خود را از حرام انباشته کرده باشند، نمی توانند سخن حق را بشنوند و از آن گریزان می شوند.

مدرس حوزه علمیه قم خروج از ولایت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را یکی دیگر از علت های قساوت قلب دانست و گفت: اگر کسی از نور ولی الله فاصله بگیرد، به ضلالت و گمراهی کشیده می شود و هرچه به جبهه حق دعوت شود، نمی تواند در این مسیر استوار بماند.

حجت الاسلام مؤمنی در ادامه اضافه کرد:امروز باید بدانیم که چرا برخی افراد در برابر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) قرار گرفتند و با وجود علم و شناخت نسبت به آن حضرت ، اما به بدترین وضع ایشان را به شهادت رسانده و جنایات کربلا و حوادث پس از واقعه عاشورا را رقم زدند.

وی افزود: نهضت عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نیست و همه انسان ها مخاطب این جریان عظیم و انسان ساز هستند.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.