سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسوشیتدپرس: حدود ۶۰ هزار مهاجر از سال ۲۰۱۴ تاکنون مفقود شده و یا جان باخته‌اند

بر اساس تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس، دست‌کم ۵۶۸۰۰ پناهجو و مهاجر از سال ۲۰۱۴ تاکنون مفقود شده و یا جان باخته‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نتایج تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد دست کم ۵۶۸۰۰ پناهجو و مهاجر از سال ۲۰۱۴ تاکنون مفقود شده و یا جان باخته‌اند. این رقم تقریباً دو برابر آماری است که سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرده است.

 آمار سازمان ملل که بیشتر روی مهاجرانی که به اروپا می‌روند تمرکز دارد از یکم اکتبر تاکنون ۲۸۵۰۰ باقی مانده است. اما آسوشیتدپرس پنج شنبه اعلام کرد با توجه به آماری که از گروه‌های بین المللی، پرونده‌های حقوقی، پرونده‌های مرگ و میر و مصاحبه با مهاجران و پناهجویان به دست آورده است ۲۸۳۰۰ نفر دیگر هم جان باخته و یا مفقود شده اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، اطلاعات درباره سرنوشت مهاجران در مکان‌هایی غیر از اروپا بسیار کم است. برای مثال اطلاعات درباره مهاجران در آمریکای جنوبی مانند کشور ونزوئلا کامل نیست. حتی اطلاعات مربوط به آسیا که بیشترین مهاجران را دارد هم کم است.

علیرغم اینکه مهاجران آفریقایی که سعی دارند از دریای مدیترانه عبور کنند حدود ۱۶ میلیون نفر هم در داخل این قاره مهاجرت می‌کنند. آمار‌ها نشان می‌دهد دست کم ۱۸۴۰۰ مهاجر آفریقایی از سال ۲۰۱۴ تاکنون در این قاره جانشان را از دست داده اند. هویت بیش از ۴۳۰۰ جسد کشف شده در استان گائوتنگ در آفریقا جنوبی هم هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.