سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عقب‌نشینی آمریکا از صفر کردن صادرات نفت ایران/ ۸ کشور از تحریم‌های نفتی معاف می‌شوند

بلومبرگ گزارش داد آمریکا موافقت کرده به هشت کشور از جمله ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه دهد به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی به نقل از منابع آگاه گزارش داد آمریکا موافقت کرده است به هشت کشور از جمله ژاپن، هند و کره جنوبی اجازه دهد به خرید نفت ایران پس از اعمال تحریم‌ها در ۴ نوامبر (۱۳ آبان) ادامه دهند.

این عقب‌نشینی در حالی صورت می‌گیرد که چند ماه پیش مقامات دولت ترامپ در گفتگو با رسانه‌ها با قاطعیت اعلام کردند که با توجه به تمایل ترامپ برای به صفر رساندن فروش نفت ایران، صدور معافیت برای ادامه خرید نفت از این کشور جزو گزینه‌های آنها نیست.

به نوشته این خبرگزاری، در حالی که هنوز هم هدف دولت آمریکا به صفر رساندن فروش نفت ایران است، این کشور مجبور شده معافیت‌هایی به برخی واردکنندگان نفت از ایران ارائه دهد.

گفته می‌شود که چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت ایران همچنان در حال مذاکره با آمریکا است، اما طبق گفته منابع آگاه، نام این کشور نیز در بین ۸ کشور مذکور قرار دارد. 

منابع آگاه به بلومبرگ گفته‌اند این معافیت‌ها موقتی هستند و دولت ترامپ انتظار دارد این کشور‌ها در ماه‌های آینده به کاهش واردات نفت ایران ادامه دهند. انتظار می‌رود اسامی کشور‌های معاف شده در روز دوشنبه همزمان با اعمال تحریم‌های نفتی ایران منتشر شود. 

امروز همچنین «فاتح دونمز» وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه درباره معافیت آنکارا از تحریم‌های ایران گفت برخی شنیده‌ها حاکی از این موضوع است، اما کشورش هنوز ابلاغیه کتبی در این خصوص دریافت نکرده است.

در حالی که دولت ترامپ از ابتدا هدف خود را به صفر رساندن فروش نفت ایران از ماه نوامبر عنوان کرده بود، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید چندی پیش در پی ناامیدی از امکان اجرای این سیاست، در یک چرخش آشکار اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد با تحریم‌های ایران به متحدان خود آسیبی وارد کند.

در همین راستا، چند مقام آگاه آمریکایی نیز در گفتگو با روزنامه محافظه‌کار واشنگتن فری‌بیکن (اینجا) پیش‌بینی کرده‌اند که دولت ترامپ طی روزهای آتی در رابطه با تحریم‌هایی که پیشتر وعده آنها را داده بود، چند "امتیاز بزرگ" به ایران خواهد داد.

این منابع گفته‌اند که یکی از این امتیازها درباره دسترسی ایران به سامانه جهانی ارتباطات مالی بین‌بانکی (سوئیفت) است. به گفته آنها، مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا مایک پمپئو، وزیر امور خارجه، را متقاعد کرده‌اند که با ادامه دسترسی ایران به سوئیفت موافقت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
سادات
۱۶:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
یوم ا...13آبان روز جهانی مبارزه با استکبار ،ان شاءا... بزودیهای زودشاهد نابودی استکبار وایادیش درمنطقه خواهیم بود.وعده ما در راهپیمائی بزرگ 13آبان 1397.درسراسر میهن عزیزمان.
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
كارمون به جايي رسيده كه امریکا اجازه بده فقط نفت رو به ٨ كشور انحصاري كه اون أجازه ميده ،بفروشيم اینم عاقبت برجام هست
ایرانی
۲۱:۲۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
نفت در برابر غذا شدیم
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
آمریکا از لحاظ تمدنی یک نوجوان است. برای اینکه آمریکا از تجاوز به دیگران دست بردارد باید طعم شکست را بچشد تا بالغ گردد. تمدن های دیگر باید برای روبرو کردن آمریکا با بزرگترین ترسش(شکست خوردن) شرایط را فراهم کنند تا این تمدن و کشور نوجوان بتواند بزرگ، بالغ و عاقل شود و اشرف مخلوقات گردد و مفهوم خدا را درک کند.
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
عقب‌نشینی آمریکا?????
اکبر
۱۹:۱۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
13ابان نابودت مبکنیم مرگ بر ترامپ دیوانه واسرائیل غاصب صهیونیستی و آل سعود و آل خلیفه ملعون کنه صفتان و تروریسم داعش زادگان درودبرملت یمن خدا فکرمردم یمن وغزه باشیم چه کاری ازدست ماساخته است انجام بدیم فرمان جهادبدن بریم بخدا وهابیون وحشی شدن ازحسادت ایران بخدا زدن سبم اخر ولی تاب حمله ماروندارن اه کودک یمنی وغزه ای نگیره که میگیره نابودش میکنه ال سعود جنایتکار را. امین
شهرام
۱۸:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام ایران باید از کشتی های تجاری که از تنگه هرمز عبور می کنن حق ترانزیت بگیره مثل کشور مصر
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
از مدارس هم آموزش دانش و هم آموزش حرفه و کسب مهارت را تا دانشگاه به فرزندانمان بیاموزیم تا روی پای خود بایستند
مهدی
۱۸:۰۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
وقتی صنعت حرکتی نداره وقتی متناسب با افزایش جمعیت فرصت شغلی ایجاد نشه وقتی اقتصاد به کما رفته نتیجه آن میشه همین جوونا اونطرف آب قدرشون دونستند دارند کولاک میکنند
شهاب
۱۵:۵۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر استكبار و ظلم
محمد
۱۵:۱۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
اگر کسب های ایرانی تجار وبازاریان ی کم معرفت بخرج دهند قطعا وضعیت همه بهتر خواهد شد کاش تولید کنندگاه فراموش نکند که وقتی وضعیت خوبی نداشتند از مردم درخواست می کردن که مردم با خرید کالا ازشون آنها حمایت کنند حالا وقت آن رسید که تولید کنندگان هم با حاشیه سود کمتر به مردم کمک کنند نه اینکه رب شهدین در شهر ما بود 4500 یک شبه شد 25000هزار تومان
علی
۱۳:۲۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
حذف دلار در روابط تجاری میان ایران و چین و روسیه و هند و کره شمالی و .... کار خودش را کرد و باعث شد که آمریکا دیگه کاری نکنه.همچین بستن تنگه هرمز و قدرت موشکی ایران هم به عنوان عامل بازدارنده در خاورمیانه و جهان.
ایرانی
۲۱:۲۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
نفت در برابر غذا
Binam
۱۳:۰۸ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
دولت آمریکا باید نابود شود، خاور میانه خاری در چشم آنها هست
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
بایدبه جایی برسیم که درب چاهای نفتمان راببندیم وبرای خریدن نفت به ماالتماس کنند