وی در ابتدا از آماده بودن کامل راهآهن مراغه-ارومیه برای افتتاح و بهرهبرداری خبر داد و گفت: با تلاش همكاران و اهتمام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور و پیمانکاران و مشاوران پروژه و همكاری و همراهی شركت راه آهن جمهوری اسلامی و نیز اهتمام مسئولین استان، این پروژه طبق برنامه در مهرماه آماده بهرهبرداری شد اما با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و اربعین مراسم افتتاح پروژه در آینده نزدیک با حضور رئیسجمهوری برگزار خواهد شد.
مدیرعامل شركت ساخت و توسعه در خصوص میزان پیشرفت فیزیکی پروژه راهآهن قزوین-رشت نیز گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی 99 درصدی است و طی 10 روز آینده احداث تقاطع همسطح برای اتصال ریل در منطقه لاکان به اتمام خواهد رسید. همچنین در بخش روسازی عملیات رلواژ اول به اتمام رسیده و هماکنون رلواژ دوم مسیر در دست اقدام قرار دارد.
وی افزود: ایستگاههای امامزاده هاشم، لوشان و کوهین حدود 98 درصد و ساختمان اصلی ایستگاه رشت از پیشرفت فیزیکی 92 درصدی برخوردار است که پیشبینی میشود تا پایان آبان ماه 8 درصد باقیمانده به اتمام برسد.
خادمی خاطرنشان کرد: پس از راهآهن مراغه-ارومیه، راهآهن قزوین-رشت در برنامه افتتاح و بهرهبرداری قرار دارد و تمام تلاش خود را برای آمادهسازی این پروژه قبل از فصل زمستان به کار بستهایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت بعدی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل در بخش ریلی را تکمیل و بهرهبرداری از راهآهن میانه-بستان آباد عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی این پروژه به 100 درصد رسیده و روسازی 110 کیلومتر از طول 130 کیلومتری مسیر تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه « در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامهوبودجه میتوان شاهد بهرهبرداری از پروژه قبل از پایان سال بود.» تصریح کرد: طبق توافق قبلی باید 450 میلیارد تومان برای توسعه این محور تا محدوده شهری ائل گولی تأمین شود که از این مبلغ باید150 میلیارد تومان برای احداث عرشه پلهای بزرگ بهصورت نقدی تخصیص یابد.
خادمی یادآور شد: البته رئیس سازمان برنامهوبودجه دستور تأمین اعتبار مبلغ 70 میلیارد تومان برای این پروژه را صادر کرده است امیدواریم هر چه سریعتر نسبت به تخصیص مبلغ جهت تسریع در عملیات اجرایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ابلاغ شود.
انتهای پیام/
جای خرج حمل و نقل عمومی شه!