سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش فیفا درباره دیدار رفت تیم های کاشیما آنتلرز - پرسپولیس

سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار گزارشی درباره دیدار رفت تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن به معرفی بازیکنان کلیدی دو تیم پرداخت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دو تیم کاشیما آنتلرز و پرسپولیس فردا ساعت 9:30 صبح در ورزشگاه کاشیما دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا 2018 را برگزار خواهند کرد.
سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار گزارشی درباره این دیدار حساس و سرنوشت ساز از علیرضا بیرانوند سنگربان پرسپولیس و یوما سوزوکی مهاجم کاشیما به عنوان موثرترین بازیکنان دو تیم نام برد.

در این گزارش آمده است: بدون توجه به اینکه در فینال امسال لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن ،چه تیمی پیروز شود، تاریخ سازی خواهد شد.

با توجه به این که دو تیم هرگز قبلا به فینال این مسابقات نرسیده اند، این دو باشگاه در حال حاضر تنها یک قدم با قهرمانی در قاره و همچنین نمایندگی آسیا در مسابقات ماه آینده جام جهانی باشگاه ها 2018 در امارات متحده عربی فاصله دارند.

پرسپولیس در حالی پا به دیدار فینال می گذارد که امیدوار است که فرم خوب داخلی خود را در صحنه آسیایی نیز تکرار کند، این تیم عنوان قهرمانی لیگ در دو فصل گذشته را کسب کرده است. با هدایت برانکو ایوانکوویچ، این باشگاه تهرانی در حال بازگشت به روزهای قدرتمند خود است و قهرمانی آسیا  نشان مناسبی برای این عصر طلایی جدید خواهد بود.

کاشیما با وجود این که در رقابت های آسیایی به قهرمانی نرسیده، قبلا به دلیل میزبانی ژاپن از رقابت های جام جهانی باشگاه ها در سال 2016، یک بار در این مسابقات حضور داشته است. بنابراین قابل درک است که قهرمان هشت دوره « جی لیگ» نه تنها برای فتح اولین عنوان آسیایی خود ، بلکه همچنین برای بازگشت به نمایشگاه جهانی انگیزه بالایی دارد.
بازیکنانی که باید دید؟
چشم پرسپولیس به علیرضا بیرانوند، دروازه بان آماده خود خواهد بود؛ چرا که آنها قصد دارند تا کاشیمای میزبان را در دیدار رفت شنبه ناکام بگذارند.این دروازه بان 26 ساله پس از مهار ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو تساوی 1-1 ایران با پرتغال در مسابقات جام جهانی 2018 ، در سطح جهانی شناخته شد. او سال گذشته هم وقتی پرسپولیس به نیمه نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رسید، درخشید و امسال هم به نمایش درخشان خود ادامه داد.

کسی که به دنبال خراب کردن شرایط خوب بیرانوند است یوما سوزوکی است که مسئولیت هدایت خط حمله کاشیما را بر عهده دارد. این مهاجم پویا در اولین حضور خود در جام باشگاه های جهان در ژاپن 2016، با گلزنی در برابر اتلتیکو ناسیونال، و سپس ویران کردن دفاع رئال مادرید در فینال ،نگاه ها را به خود جلب کرد. او در رقابت های قاره ای سال گذشته چهار گل زده و با وجود این که امسال فقط دو گل زده است، این 22 ساله دائما برای هم تیمی های خود پاس گل داده و فضا سازی کرده است.

این گزارش می افزاید، مردی که مسئول پیروزی پرشور پرسپولیس در فینال است، کسی نیست جز ایوانکوویچ، سرمربی سابق ، تیم ملی ایران که این تیم را به جام جهانی 2006 آلمان برده است. این مربی 64 ساله که سال 2015 هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت با رساندن این تیم به عنوان قهرمانی لیگ در اولین فصل مربیگری اش، تاثیر آنی خود را روی این تیم گذاشت.

نمایش چشمگیر کاشیما در این دوره از بازی ها را می توان به «گو اویوا» ،نسبت داد. مدافع سابقی که در طول دوران بازی خود عضو تیم هایی مانند ناگویا و کاشیما بوده است. اویوا از ماه مه سال 2017 هدایت کاشیما را بر عهده گرفته و با موفقیت این گروه را تشکیل داده است که به خاطر دفاع مستحکم و نمایش انعطاف پذیر خود معروف شده اند.


بیشتر بخوانید:

گزارشگر مطرح انگلیسی:تیم های شرق آسیایی در اوج دچار نزول می شوند

ترس سرمربی کاشیما آنتلرز ژاپن پیش از دیدار مقابل پرسپولیس ایران



انتهای پیام/


فیفا: پرسپولیس در حال بازگشت به روزهای خوب خود است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.