سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاخارووا: آمریکا قصد تسلط نظامی مطلق بر جهان را دارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت خروج احتمالی آمریکا از پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد به منظور اطمینان از تسلط نظامی مطلق بر جهان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانسی خبری گفت: خروج احتمالی آمریکا از پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد با عزم دولت آمریکا و به منظور اطمینان از تسلط نظامی مطلق واشنگتن بر جهان است.

او افزود: واشنگتن با استفاده از این ادعا که روسیه پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد را نقض کرده می‌خواهد سرپوشی بر مواردی که خودش مستقیما نقض کرده است، بگذارد.

زاخارووا گفت: اقدام واشنگتن برای خروج از این پیمان کاری بسیار خطرناک است. این اقدام با خطر جدی کشاندن کل منطقه به سمت رقابت تسلیحاتی همراه است.

او افزود: واشنگتن هیچ مدرکی درباره این ادعا که روسیه پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان برد را نقض کرده، ارائه نکرده است و هر تلاشی برای مقصر دانستن روسیه غیرقابل قبول است. مسکو قبلا هم نشان داده است که برای روشن شدن موضوعات مربوط به این پیمان کاملا آماده است. مسکو برای حفظ و اجرایی کردن این پیمان که از دید او کامل و بی نقص هم نیست آماده است، اما برای این کار به شریکی قابل اعتماد نیاز است. راه حل این مشکل فقط از طریق گفتگو‌هایی صادقانه و سازنده پیدا خواهد شد و ما امیدواریم واشنگتن بالاخره این موضوع را متوجه شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: افراد مسلح به حملات خمپاره‌ای به مواضع نیرو‌های دولتی سوریه در جنوب استان ادلب و شمال استان حماه ادامه می‌دهند. تروریست‌ها در ادلب تلاش می‌کنند ایجاد منطقه عاری از سلاح را ناکام بگذارند.  

زاخارووا همچنین درباره بحرانی شدن اوضاع در نوار غزه ابراز نگرانی و تاکید کرد اقدامات متهورانه باعث تشدید تنش در منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.