سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از اما و اگر‌های تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ تا افزایش ۱۸ درصدی فوق‌العاده ویژه برای معلمان

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری  با محوریت چگونگی اعمال سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ و افزایش حقوق معلمان سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری مانند  اما و اگر‌های تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ ، افزایش ۱۸ درصدی فوق‌العاده ویژه برای معلمان و برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان سپری شد.

افزایش ۱۸ درصدی طرح فوق‌العاده ویژه برای معلمان

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش  درباره اجرای طرح معلم تمام وقت و بررسی نقاط ضعف و قوت آن اظهار کرد: در شرایط فعلی هر برنامه‌ای که در آموزش و پرورش تهیه می‌شود؛ واکنش‌های منفی در فضای مجازی به دنبال دارد بر همین اساس برای طرح معلم تمام وقت هم این موضوع صدق می‌کند و آن را طرحی انحرافی عنوان کرده‌اند.

وی ادامه داد: سوال من اینجاست که چرا باید وزیری که از مجلس بالاترین رأی اعتماد را گرفته است طرح انحرافی را تهیه کند و در ۲ شورای توسعه مدیریت و حقوق و دستمزد آن را مطرح کند که نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی در این شورا‌ها حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه طرح معلم تمام وقت کاملا اختیاری و داوطلبانه است درباره تغییر در میزان دریافتی معلم گفت: در طرح اولیه ۲۵ درصد حق شغل و شاغل برای معلم تمام وقت در نظر گرفته شده بود، اما بعد از آن در شورای توسعه و مدیریت این موضوع را به ۱۸ درصد فوق‌العاده ویژه تبدیل کردیم که میزان دریافتی بر اساس این طرح جدید بیش از طرح قبلی خواهد بود.

برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان

رضا کچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری آزمون اصلح برای دانشجو معلمان این دانشگاه اظهار کرد: اکنون آزمون اصلح صرفا برای مهارت آموزان ماده ۲۸ در نظر گرفته شده است، اما پیشنهاد دادیم که این آزمون برای دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته هم وجود داشته باشد و برای ورود به عرصه معلمی آزمون جامع صلاحیت‌های حرفه‌ای را بگذارند.

وی ادامه داد: پیشنهاد برگزاری آزمون اصلح از سوی هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان به شورای عالی آموزش و پرورش داده شده است و برای اجرایی شدن باید در شورای عالی تصویب شود.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره برگزاری آزمون اصلح جبرانی که برای مهارت آموزان ورودی سال ۹۵ برگزار می‌شود گفت: آزمون اصلح تابستان امسال برگزار شد، اما برخی افراد شرایط لازم برای اخذ گواهی صلاحیت حرفه‌ای را کسب نکردند بنابراین در آزمون جبرانی ۲۳ آذر ماه باید شرکت کنند.

شنبه؛ انتشار غربالگری برنامه‌های اولویت دار اجرایی

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از سال ۹۸ که بودجه و امکانات مورد نیاز برای سند تحول را پیش بینی خواهیم کرد جهش خوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر هم برای سند تحول بنیادین باید جلو بیایند، ادامه داد: از مجموع ۳۴۰ طرح در برنامه توسعه ششم غربالگری کردیم و برای موارد اولویت دار پیوست مالی، شرایط مورد نیاز و مواردی دیگر از این قبیل مشخص می‌شود که تا شنبه آن را منتشر می‌کنیم.

تأثیر مثبت سوابق تحصیلی؛ دامن زدن به بی‌عدالتی آموزشی

مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۹۸ اظهار کرد: بر اساس استنباط کارشناسی روح حاکم بر مصوبه مجلس تأثیر قطعی در فرایند سنجش و پذیرش دانشجو و تأثیر مثبت در این میان مطرح نیست.

وی ادامه داد: طبق قانون مصوب سال ۸۶ سوابق تحصیلی باید به گونه‌ای اعمال می‌شد که از سال اول برنامه پنجم کنکور حذف شود به همین دلیل قانون پذیرش دانشجو به قانون حذف کنکور معروف شد، اما، چون مجریان به این موضوع باور نداشتند این مهم عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه تأثیر مثبت سوابق تحصیلی به منزله بی اعتباری سوابق تحصیلی، برنامه درسی و تلاش‌های دانش‌آموز و معلمان در مدرسه است، تصریح کرد: این رویکرد به بی عدالتی آموزشی دامن می‌زند و افرادی در کنکور موفق خواهند شد که با بنیه مالی قوی مهارت‌های تست زنی و تحصیلی را آموخته باشند و به کمک مافیای کنکور رتبه‌های خوبی کسب می‌کنند در این میان سایر دانش‌آموزان متضرر خواهند شد.

ممنوعیت اعزام دانش آموزان مدارس غیر دولتی به خارج از کشور

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره اقدام برخی مدارس و مراکز غیر دولتی برای اعزام دانش آموزان به مسابقات علمی خارج از کشور با عناوین مختلف اظهار کرد: مدارس برای چنین اقداماتی هیچگونه مجوزی از سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی دریافت نکرده اند که دانش آموز را برای انجام آزمون به خارج از کشور اعزام کنند.

وی ادامه داد:چنین برنامه‌هایی به هیچ وجه حتی جزء برنامه‌های فوق برنامه هم مجوز ندارند؛ در حالت کلی برگزاری آزمون‌ها و اردو‌های خارج از کشور هرگز به منزله برنامه‌های فوق برنامه تلقی نمی‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: مدارس غیر دولتی هرگز اجازه اعزام دانش آموزان را به خارج از کشور پیدا نمی‌کنند و خانواده‌ها باید مواظب باشند تا برخی مدارس از فرصت سو استفاده نکنند و برنامه‌های این چنینی را جز کار‌های قانونی مدرسه ندانند.

پایان آبان؛ ارسال برنامه ویژه مدارس به ادارات آموزش و پرورش

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی درباره برنامه‌ریزی برای اجرای طرح برنامه ویژه مدارس که از امسال روال اجرایی پیدا کرده است، گفت: در سند برنامه درسی ملی فصلی تحت عنوان آداب و مهارت‌های زندگی وجود دارد که این فصل را مبنای کار در اجرای برنامه ویژه مدارس قرار دادیم.

وی ادامه داد: در این طرح مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان، کنترل هیجانات، مدیریت مالی، استفاده درست از منابع، اشتغال‌زایی و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه است که البته این موضوعات به صورت پیشنهادی مطرح می‌شود و هر مدرسه می‌تواند متناسب با شرایط و نیاز‌های دانش‌آموزان با همکاری شورای مدرسه برنامه‌های دیگری را پیشنهاد دهد.

رویکرد حداکثری شرکت دانشجومعلمان در راهپیمایی اربعین

علی محمدی سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه ریزی برای راهپیمایی اربعین بیان کرد: امسال با رویکرد ظرفیت حداکثری شرکت دانشجومعلمان در این مراسم این فعالیت فرهنگی را در دستور کار قرار دادیم علاوه بر آن در چهار استان مرزی سیستان و بلوچستان، میرجاوه، ایلام و کرمانشاه موکب‌های راه اندازی کردیم که خدمات رسانی دارند.

وی با اشاره به اینکه با بانک تجارت هماهنگ کردیم، اظهار کرد: براساس این قرارداد تا یک میلیون تومان وام به دانشجومعلمانی که از راهپیمایی اربعین بازگردند، پرداخت می‌شود.

سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ویژه برنامه‌های ۱۳ آبان برای امسال گفت: اکنون که در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و استکبار جهانی بر ما فشار واد می‌کند، باید برنامه ریزی شکوهمندی داشته باشیم و بر همین اساس از هفته‌های گذشته برای این منظور برنامه ریزی کردیم.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
شمارو به خدا قسم پیگیری کنید مخالفت مجلس با تاثیر قطعی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۱۰:۴۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
25درصد مجموع حق شغل وحق شاغل مبلغ بیشتری است....نه 18 درصد فوق العاده ویژه