سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهمیه قیر برای شهرهای بزرگ

معاون امور عمرانی استانداری گفت: برای افزایش سهمیه قیر پیگیری خواهیم کرد و برای شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر مکاتبه کردیم .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون امور عمرانی استانداری در همایش شهرداران استان کرمان با اشاره به آلایندگی معادن گفت:در قانون معادن، واحد‌های صنعتی و معدنی که آلایندگی و خسارت ایجاد می‌کنند، و این خسارت همان عبور و مرور ماشین آلات و ... است و که مغفول مانده است.

وی افزود: واحد‌های صنعتی موظف شدند یک درصد فروش را به یک حسابی که در استان باز شده، واریز کنند و امیدوار هستیم بتوانیم از این محل برای جبران خسارت از معادن مصوبه لازم را اخذ نماییم.

معاون امور عمرانی استانداری گفت: برای افزایش سهمیه قیر پیگیری خواهیم کرد و برای شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر مکاتبه کردیم و اعلام شده قانون بر این شهر‌ها مترتب نیست.

موسوی جداسازی آب شرب از کشاورزی و فضای سبز را از موارد پیگیری شهرداران دانست و بیان داشت: مشکلات اسناد اراضی، از طریق ثبت اسناد و دارایی پیگیری و مسئله حل شود.
وی همچنین بر حل مسائل مربوط به نیروی انسانی و تبدیل وضعیت در شهرداری‌های استان از مرکز کشور تاکید کرد.

در ادامه این همایش مدیر کل امور شهری با ارائه گزارش مختصری از شهرداری‌های استان گفت: در حال حاضر ۷۲ شهرداری در استان وجو دارد که از این تعداد ۷۱ شهرداری با شهردار و یکی با سرپرست اداره می‌گردد.

نژاد خالقی با اشاره به بودجه ۱۲۷۹ میلیارد تومانی افزود: شهرداران استان بایستی از طریق اهمیت و جذب سرمایه گذاری با تعریف پروژه و در دستور کار قرار دادن آن‌ها بتوانند از طریق وام با سود پایین برای منطقه خود درآمدزایی کنند.

وی همچنین پتانسیل نیروگاه‌های خورشیدی و خرید ماشین الات با همکاری سازمان همیاری تهران، پیگیری شبکه دولت، را به شهرداران استان توصیه نمود و گفت: در بحث کمسیون ماده ۱۰۰ قانون را رعایت و مطالعه قانون را در اولویت کار‌های خود قرار دهید.

مدیرکل امور شهری استان در خصوص اعتبارات فرهنگی، قانون را فصل الخطاب قرار داد و بیان داشت:اعتبارات فرهنگی باید توسط شهرداری هزینه شود.

وی گفت: به روز بودن، خلاقیت و ایجاد جاذبه برای شهر و منطقه از موارد مورد تاکید برای شهرداران استان است.

انتهای پیام/ی

با حضور شهرداران قوی و موفق شهر‌ها ساخته و اداره می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.