سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کنگره شهدا، مهمترین حرکت فرهنگی قزوین در سال ۹۷

استاندار قزوین گفت: کنگره شهدا مهمترین رویداد فرهنگی استان است که باید با کمک همه دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها و مردم به شایستگی و باشکوه برگزار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ زاهدی استاندار قزوین در شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین گفت: مهمترین حرکت فرهنگی استان برگزاری کنگره سه هزار شهید است و حرکتی مهمتر از این رویداد نداریم و هر کس هر توانی دارد باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

زاهدی افزود: همه باید از توان و ظرفیت خود استفاده کنند تا با کمترین هزینه بتوانیم کاری ماندگار را به منصه ظهور برسانیم.

وی اضافه کرد: در روستا‌ها هم کنگره برگزار شد و مردم مشارکت کردند و امور باقیمانده هم باید بخوبی و با دقت انجام شود تا کار‌ها شایسته شهدا باشد.

استاندار گفت: همه مسئولان ادارات و شهرداران لازم است برای فضاسازی در شهر‌ها و روستا‌ها همت کنند تا در روز‌های باقیمانده بتوان کار‌های مهمی را محقق کرد.

وی اظهارداشت: باید در میزبانی کنگره شهدا فرهنگ و منش مردم خوب قزوین منعکس و در کنار آن چاپ کتب و آثار شهدا هم پیگیری شود.

استاندار گفت: لازم است دبیرخانه از هنر افرادی که ایده خاصی دارند استفاده کند و رسانه‌های استان هم به عنوان بازوی توانای کنگره در اطلاع رسانی و تولید محتوا مشارکت جدی داشته باشند.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان قزوین هم در این جلسه گفت: تاکنون اقدامات خوبی برای برگزاری این کنگره صورت گرفته و اطمینان خاطر نسبی برای ثبت و ضبط حوادث دفاع مقدس و نقش مردم قزوین در این رویداد به وجود آمده است.

سردار شاهرخی افزود: در حال حاضر هزاران ساعت گزارش شفاهی، اخبار مکتوب، هزاران برگ اسناد گردآوری شده است که اگر این تلاش‌ها صورت نمی‌گرفت ممکن بود گرد فراموشی و تحریف بر آن‌ها بنشیند.

دبیر کل کنگره سه هزار شهید استان قزوین گفت: امروز مجموعه‌ای گرانبها از آثار دفاع مقدس در استان گردآوری و در اختیار پژوهشگران، هنرمندان قرار داده شده است که می‌توان با کمترین زحمتی برای بهره برداری از آن‌ها و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین هم گفت: کمیته حمل و نقل با مسئولیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری قزوین وظیفه جا به جایی مهمانان در شعاع ۲۰ کیلومتری شهر قزوین را برعهده دارند، ولی باید مسافران سایر نقاط استان توسط فرمانداران و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به کنگره منتقل شوند.

حبیبی با بیان اینکه مهمانانی از سراسر کشور در این کنگره حضور خواهند یافت گفت: باید تمامی مهمان سرا‌های مشخص شده آمادگی لازم را برای پذیرایی از مسافران و مهمانان داشته باشند.

کنگره ملی ۳ هزار شهید استان قزوین ، ۲۰ تا ۲۴ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

شورای سیاست گذاری اجلاسیه کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین

 

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.