سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح غربالگیری چشم کودکان در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در طرح ملی غربالگری چشم کودکان 69 هزار کودک در این استان مورد معاینه بیماری تنبلی چشم قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،بهزاد ستاری، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل امروز در نشست با فرماندار خلخال افزود: در حالی که میانگین پوشش غربالگری چشم کودکان در کشور 75 درصد است این پوشش در بین جمعیت کودک استان 96 درصد و در شهرستان خلخال با بالاترین میانگین عملکرد 100 در صد می باشد.

وی گفت: طرح غربالگری چشم کودکان سه تا 6 ساله از اول آبان در مناطق مختلف استان با بکارگیری ظرفیت مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی توسط بهزیستی آغاز شده و تا 15 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

ستاری با بیان اینکه بیماری تنبلی چشم کودکان در صورت معاینه و تشخیص بموقع قابل درمان و پیشگیری بوده و بهزیستی استان هزینه های مالی درمان کودکان دارای بیماری تنبلی چشم را تامین می کند، افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون چشم 508 نفر از کودکان معاینه شده دارای مشکل بوده که برای ادامه روند معاینه و درمان به پزشک متخصص بیماری های چشم ارجاع داده شدند.

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: بی توجهی والدین به این بیماری و پرهیز از معاینه و غربالگری ، احتمال از دست رفتن بینایی چشم کودکان مبتلا به بیماری تنبلی را بیشتر می کند.

انتهای پیام/ع

طرح غذبالگیری چشم کودکان در استان اردیبل



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.