به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمتی مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: واحد شماره ۲ گازی این نیروگاه با ظرفیت تولید ۱۳۷.۶ مگاوات که به منظور انجام بازدید و تعمیرات دورهای ۲ هزار ساعته از مدار خارج شده بود، پس از چهار روز کار فشرده و دو ساعت زودتر از برنامه مجدداً به شبکه سراسری پیوست.
وی افزود: بررسی ولوهای هیدرولیکی گاز و گازوییل و EHC، سیستمهای هیدرولیک و روانکاری، بازدید و تست سیستمهای شعله بین اتاقهای احتراق، جرقه زن چمبرها و ترموکوپلهای خروجی توربین و سیستم کنترل، تست تجهیزات ابزاردقیقی مربوط به ژنراتور و سنسورهای هوای گرم و سرد آن، بازدید و کالیبره تمامی تجهیزات اندازه گیری مرتبط در فرایند تولید و بازدید و تست تجهیزات سیستم اعلام حریق در این مدت انجام شد.
نعمتی گفت: سرامیکهای اتاق احتراق، پرههای ثابت و متحرک توربین، فیلر زنی پرههای متحرک و در قسمت تاسیسات جانبی: تعویض مبدل کولینگ ژنراتور، شستشو و تمیزکاری و نصب مجدد ۴۳۲ عدد از فیلترهای کوالسر، رفع نشتی کنترل ولو ورودی فید واتر تانک بویلر، رفع اشکال ولو دیسوپر هیتر بویلر، بازدید از تمامی تجهیزات مکانیکی از قبیل: ولوها، پمپ ها، فن ها، سیستمهای روانکاری، سوخت رسانی و CCW فعالیتهای تعمیراتی دربخش مکانیک انجام شد.
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: و در بخش الکتریک نیز فعالیتهایی مانند بازدید از ترانسفورماتورهای اصلی، کمکی، تحریک، SFC و تغذیه داخلی واحد، بازدید از تمامی الکتروپمپها و الکتروفنهای سیستمهای روانکاری، خنک کاری، بازدید از تمامی تابلوهای موجود در LCC، بازدید از خروجیهای ژنراتور در محلهای باس داکت و نقطه صفر، بررسی اشکالات سیستم تحریک (EXC)، بازدید از تابلوهای سوئیچگیر LV و MV و بریکرهای مربوط به واحد، سرویس فنهای معیوب ترانس، بازدید و پولیشکاری سطح اسلیپ رینگ ژنراتور، بازدید از تمامی شارژرها و باتریها و باسهای موجود در LCC، تست سیستم حفاظت ژنراتور و ترانس واحد با موفقیت انجام شد.
وی افزود:در بخش الکتریک نیز فعالیتهایی مانند بازدید از ترانسفورماتورهای اصلی، کمکی، تحریک، SFC و تغذیه داخلی واحد، بازدید از تمامی الکتروپمپها و الکتروفنهای سیستمهای روانکاری، خنک کاری، بازدید از تمامی تابلوهای موجود در LCC، بازدید از خروجیهای ژنراتور در محلهای باس داکت و نقطه صفر، بررسی اشکالات سیستم تحریک (EXC)، بازدید از تابلوهای سوئیچگیر LV و MV و بریکرهای مربوط به واحد، سرویس فنهای معیوب ترانس، بازدید و پولیشکاری سطح اسلیپ رینگ ژنراتور، بازدید از تمامی شارژرها و باتریها و باسهای موجود در LCC، تست سیستم حفاظت ژنراتور و ترانس واحد با موفقیت انجام شد.
انتهای پیام/آ