به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به تماسهای صورت گرفته با سامانه ۱۲۴ گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات صنفی در ۷ ماهه امسال از طریق سامانه ۱۲۴ در آذربایجان شرقی دریافت شد.
وی افزود: این گزارشها که از طریق عموم مردم و ناظران افتخاری دریافت شده در بخش کالایی و خدماتی است.
وی از بررسی دقیق این شکایتهای خبر داد و عنوان کرد: پس از بررسی گزارشهای رسیده، ۸۱۳ فقره پرونده تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و ۴۰۹ مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بیشترین عناوین شکایتهای دریافتی گفت: گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب و اجرایی نکردن تعهدات در شبکه عرضه را بیشترین موارد شکایت از اصناف است.
عطاپور از شهروندان خواست هرگونه تخلف صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت شهرستانها گزارش کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عدم صدور فاکتور خرید را از جمله برخی تخلفات اصناف برشمرد.
وی در پایان از نظارت مستمر این سازمان بر مراکز صنفی خبر داد و خاطرنشان کرد: بازرسیهای مستمر بازرسان این سازمان در طول سال با هدف نظم دهی و انسجام بخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گسترده بر مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانهها و جایگاههای توزیع کالا و عرضه خدمات، در مرکز استان و شهرستانها انجام میشود.
انتهای پیام/ش