سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه موقت همدان؛

یارانه افراد پردرآمد قطع شود

امام جمعه موقت همدان خواستار قطع شدن یارانه افراد پردرآمد شد و مردم را به مشارکت همه جانبه در انتخابات پیش رو دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امام جمعه موقت همدان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه ارزش پول کشور در یک سال گذشته یک سوم قبل شده است،گفت: مسؤولان برای رضای خدا حداکثر تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار بگیرند.

امام جمعه موقت همدان گفت: فشار تحریم‌های خارجی را قبول داریم اما مشکلات داخلی نیز بر فشار به مردم و مسئله معیشت تأثیر دارد.

آیت اله موسوی اصفهانی افزود: یارانه باید به افراد کم‌درآمد اختصاص یابد، چه نیرویی باعث می‌شود یارانه افراد پردرآمد حذف نشود؟

او گفت: تخریب شورای نگهبان زیر سوال بردن قانون اساسی است بنابراین افراد مراقب باشند که در صف منتقدان این حوزه قرار نگیرند.

او با بیان اینکه  قانون اساسی بر محور کتاب خدا و شورای نگهبان جزء قانون اساسی ایران است افزود: آن‌هایی که شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند در اصل قانون اساسی را زیر سوال می‌برند.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر می‌گویند نظارت شورای نگهبان نباید استصوابی باشد این تفسیر به رای آن‌ها است در حالیکه تفسیر قانون اساسی به نفع شورای نگهبان است.

آیت الله موسوی اصفهانی اضافه کرد: چراکه شواری نگهبان متشکل از افرادی مجتهد، عادل، جامع شرایط و مورد قبول امام راحل و رهبر معظم انقلاب هستند و این افراد حرف‌های غیرشرعی نمیزنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جسارت به شورای نگهبان جسارت به مجتهدان عادل مورد تایید امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب است بنابراین با توجه به فرا رسیدن موسم انتخابات مراقب باشید در صف منتقدان شورای نگهبان قرار نگیرید.

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز در گام دوم انقلاب به فراگیر شدن عدالت تاکید کردند بنابراین هر کس باید در محدوده قدرت خود عدالت را اجرا کند حتی امیرالمومنین (ع) در برابر خواسته نادرست برادرش عقیل در زمینه دریافت سهمیه از بیت المال ایستاد که این موضوع برای ما درس است.

او افزود: اجرای عدالت در صورتی فراگیر می‌شود که افراد ابتدا خود عادل باشند؛ برای مثال مدیرکلی که دنبال اجرای عدالت است ابتدا باید خود عادل باشد همچنین افراد بی عدالتی را بدون غرض و عداوت شخصی گزارش دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی مردم را به بصیرت افزایی در انتخابات دعوت کرد و گفت: نباید به خاطر خویشاوندی، همشهری و همسایگی و مسایل غیر ارزشی، ارزش‌های اسلام را فدا کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه همدان با بیان اینکه حوزوی‌ها وظیفه دارند گام دوم انقلاب را با انطباق سیره رسول اکرم (ص) برای مردم تبیین کنند افزود: مردم در ۴۰ سال گذشته با استقامت، پایمردی و ادامه سیره رسول اکرم (ص) توانستند اسلام را برای جهانیان ترسیم کنند.

آیت الله موسوی اصفهانی بیان کرد: به برکت استقامت این امت و شهدا، رهبری گام دوم را ترسیم کردند که این رهنمود در گام دوم همان ادامه دادن سیره رسول خدا (ص) است.

او گفت: اگر خط فکری ائمه اطهار (ع) نبود، گروهک موسوم به داعش، اسلام را منحرف می‌کرد یا عربستانی‌ها خط اسلام را به اسلام آمریکایی تغییر می‌دادند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ۱۲ قرن اسلام را نگهداشتند گفت: اگر این‌ها نبودند اسلام را به تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، منحرف می‌کردند.

او با گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: بسیج و سپاه با دیگر نیرو‌های مسلح، کشور را حفظ کردند بنابراین انتظار می‌رود شهروندان با افتخار عضو بسیج شوند چرا که بسیجی به معنای آماده به خدمت بودن است.

امام جمعه موقت همدان اضافه کرد: به تازگی یکی از مفسدان را سربازان گمنام سپاه پاسداران دستگیر کردند که امیدواریم با اعتراف‌های این جعبه سیاه بتوان سلسله‌ای از جریان حیف و میل بیت المال را کشف کرد.

آیت الله موسوی اصفهانی در خصوص وضعیت معیشتی مردم بیان کرد: کاهش ارزش پول ملی مردم را در تامین مایحتاج روزمره خود با مشکل مواجه کرده است.

او اضافه کرد: برخی از کارگران هفته‌ای یک یا دو روز بر سر کار می‌روند و با آغاز فصل سرما نیز کل هفته بیکار هستند که امید می‌رود مسئولان تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار بگیرید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تاثیر تحریم در بروز مشکلات کنونی را نمی‌توان انکار کرد افزود:، اما مسایل داخلی هم تاثیرش در وضعیت معیشت مردم زیاد است.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: یارانه‌ها باید به اقشار کم درآمد جامعه پرداخت شود با این حال مشخص نیست چه دست‌هایی مانع از حذف یارانه دهک‌های پردرآمد شده است.

او تاکید کرد: برخی گرانی را عاملی برای جلوگیری از قاچاق می دانند در صورتی که این امر تاثیری ندارد بلکه باید به جای گران کردن اقلام با قاچاقچیان برخورد قاطع شود.

انتهای پیام/ا

برخورد قاطعانه باقاچاق جلوی گرانی را می گیرد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.