سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حبس در انتظار سارقان کانکس‌های میراث فرهنگی نیشابور

دو متهم سرقت کانکس‌های میراث‌فرهنگی در منطقه تاریخی فوشنجان نیشابور به حبس، شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمداسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: تیر ماه سال جاری، دو دستگاه کانکس نگهبانی و سرویس بهداشتی در محل سایت باستانی فوشنجان، شبانه توسط فرد ناشناسی مورد سرقت قرارگرفت.

وی افزود: طی بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شد که فرد مزبور با یک دستگاه جرثقیل کانکس را سرقت و به روستای دیگری در همان نزدیکی منتقل می‌کند و در محل نامعلومی مخفی کرده است.

وی ادامه داد: پس از مدتی تجسس مشخص شد که کانکس‌ها توسط سارق به فرد دیگری فروخته شده و در مرحله تحویل به خریدار است. با هماهنگی نیروی انتظامی، بلافاصله سارق و فرد خریدار دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و کانکس‌های مکشوفه از متهم نیز تحویل میراث فرهنگی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیشابور تصریح کرد: متهمان در بازجویی به بزه خود اعتراف کرده و لذا دادگاه به لحاظ دارا بودن سابقه کیفری قبلی هردو متهم، رأی اولیه خود را اعلام کرد.

اعتمادی خاطر نشان کرد: بر اساس رأی دادگاه متهم ردیف اول به جرم سرقت کانکس ها، به سه سال حبس و ۷۴ضربه شلاق تعزیری و متهم ردیف دوم به دلیل معاونت در جرم به پرداخت ۸۰میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.

انتهای پیام// ف. ح
 

سرقت دو دستگاه کانکس نگهبانی و سرویس بهداشتی در نیشابور

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.