سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند کاهشی دمای هوا استان اصفهان همچنان ادامه دارد

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوای استان اصفهان تا فردا یک الی 2 درجه کاهش می‌یابد ولی تا روز شنبه 3 تا 5 درجه کاهش دما اتفاق می‌افتد.

ساناز جعفری در گفت‌و‌گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به این که سامانه بارشی امروز هم بر روی استان فعال و به آرامی در حال خروج است، اظهار کرد: به همین خاطر، امروز آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد بود و احتمال بارش‌های پراکنده هنوز وجود دارد ولی برای روزهای پنجشنبه و جمعه، جو نسبتاً پایداری را خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: بر این اساس برای روزهای پنجشنبه و جمعه، آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید را پیش‌بینی می‌کنیم و توده هوای سرد بر روی استان تا پایان هفته آینده ماندگار خواهد بود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به روند کاهشی دمای هوا تصریح کرد: دمای هوای استان اصفهان تا فردا یک الی 2 درجه کاهش می‌یابد ولی تا روز شنبه 3 تا 5 درجه کاهش دما اتفاق می‌افتد و باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی انجام شود.

وی با بیان این که دمای امروز شهر اصفهان، در گرمترین ساعات روز 17 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات 8 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود، اعلام کرد: گرمترین نقطه استان، شهرستان کاشان با دمای 20 درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه استان، شهرستان بویین‌میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر خواهد بود.

جعفری در پایان از بارش‌های پراکنده طی 24 ساعت گذشته در برخی مناطق و به ویژه مناطق غربی استان خبر داد و عنوان کرد: از شهرهای اصفهان، خوانسار، داران، دهق، سمیرم، علویجه، مورچه‌خورت و فریدون‌شهر بارش گزارش شد که بیشترین بارندگی در سطح استان به ترتیب از فریدون‌شهر با 2.7، علویجه 1.6 و داران 1.5 میلی‌متر بوده است.

غلامرضا خاکیان نیز با توجه به سرما و برودت هوا طی این هفته، از باغبانان خواست: سیستم‌های آبیاری تحت فشار را تخلیه کنند و همچنین نسبت به برداشت میوه‌های باقیمانده سردرختی اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: باغداران برای مبارزه با آفت کرم خراط، نسبت به پوشاندن سوراخ‌های لاروی با خمیر سمی و تهیه تله‌های فرمونی و تعویض فرمون‌ها اقدام کنند، لازم به ذکر است که می‌توانند جهت اطلاع از نحوه تهیه خمیر سمی و خرید تله‌های فرمونی به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان متذکر شد: باغداران قبل از خزان، محلول پاشی کود فروت‌ست را برای افزایش باروری درختان انجام دهند و با توجه به نیاز درختان به تغذیه تکمیلی برای دریافت دستورالعمل چال کود به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.