سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمانی: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار فدراسیون قرار گرفت

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب، در اختیار فدراسیون قرار گرفت و به عنوان کمپ دائم تیم‌های ملی از آن استفاده خواهد شد.

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب که به تازگی در اختیار این فدراسیون قرار گرفته است گفت: به دستور وزیر ورزش و جوانان و همکاری حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب، در اختیار فدراسیون قرار گرفت. البته برای اینکه بتوان از آن استفاده کرد نیاز به هزینه های زیادی دارد. تا آخر امسال این زمین را آماده خواهیم کرد و به عنوان کمپ دائم تیم های ملی از آن استفاده می شود.

سلیمانی در مورد جلسه ماهیانه وزیر ورزش با روسای فدراسیون های ورزشی گفت: روسای فدراسیون های ورزشی هر چهارشنبه آخر ماه در جلسه ماهیانه با وزیر ورزش و جوانان شرکت می کنند. در این جلسه آخرین سیاست ها و برنامه ها از طرف سیاست گذاران به روسای فدراسیون ها ابلاغ می شود. مهمترین قسمت این جلسات ایجاد هماهنگی بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی است. تاکید این جلسه بر ایجاد آرامش در جامعه ورزش کشور است که در نهایت این فعالیت ها منجر به توسعه ورزش قهرمانی کشور خواهد شد.

او در مورد این جلسه و موضوع اختصاص ارز دولتی به فدراسیون های ورزشی گفت: اتفاق مهم دیگر این جلسه صحبت در مورد مسئله ارز بود. خود وزیر نسبت این موضوع را پیگیری کرده بودند. وزیر ورزش و جوانان گفت کمترین کاری که می توان کرد این است که بتوانیم ارز 8000 تومانی به ورزش اختصاص دهیم. طبق گفته ی وزیر احتمالا در 2 ما آینده اختصاص ارز دولتی برای فدراسیون ها کمی با تاخیر انجام شود اما در آینده این مشکل به شکل کامل حل خواهد شد تا به فدراسیون های ورزشی فشار زیادی وارد نشود.

سلیمانی در مورد جلسه با وزیر ادامه داد: گزارشی از المپیاد استعدادهای برتر در این جلسه ارائه شد که اسکواش جزو فدراسیون های فعال این بخش بود که در چند استان در حال فعالیت است. این المپیادهای استعدادیابی به ما کمک می کنند نسل آینده  ورزش کشور را بسازیم.

او در مورد انتشار نشریه الکترونیکی "کورت" که در مورد اخبار و رویداد های مربوط به این ورزش است گفت: برنامه انتشار نشریه " کورت" از یکسال پیش آغاز شد اما با توجه به اینکه اینکار باید با صرفه اقتصادی انجام می شد و با بالا رفتن قیمت کاغذ به این نتیجه رسیدیم که این کار چندان برایمان به صرفه نیست. در نتیجه کاری که انجام دادیم این بود که تمام اخبار یک ماه اسکواش را در یک نشریه الکترونیک در اختیار عموم قرار بدهیم. نائب رئیس فدراسیون، مسئول تولید و انتشار این نشریه است و تمام کارهای مربوط به تولید، درون خود فدراسیون انجام می شود. قرار است که فدراسیون اسکواش یک نشریه فیزیکی نیز داشته باشد. انتشار نشریه فیزیکی نیاز به اسپانسر دارد، ما برای اینکه بتوانیم از پس هزینه های آن بر بیاییم به شکل رویداد محور نشریه فیزیکی خودمان را که تولیدش بر عهده روابط عمومی فدراسیون اسکواش است، از شنبه 12 آبان منتشر خواهیم کرد.

سلیمانی در مورد وظایف کمیته کودکان فدراسیون اسکواش و فعالیت های این کمیته گفت: قبل از اینکه کودکانمان وارد ورزش اسکواش شوند نیاز به فرهنگ سازی دارند. ما جشنواره هایی در مراکز نگهداری کودکان برگزار می کنیم. راکت های کوچک مناسب کودکان که تولید خودمان است در اختیارشان قرار می دهیم. این کودکان در آن سن همه برنده هستند و وظیفه ما ایجا انگیزه در آنها است. لازم نیست که این کودکان اسکواش بازی کنند و در این جشنواره ها بازی های ساده ای را برای آن ها در نظر می گیریم تا حرکات بنیادین و پایه ورزش را بیاموزند و تمرین کنند. هدف ما این است که آن فقر حرکتی که در جامعه وجود دارد را تا جایی که می توانیم کاهش دهیم.

او در مورد زمان آغاز مسابقات لیگ اسکواش گفت: ثبت نام مسابقات لیگ تا 15 آبان ادامه دار و بعد از پایان ثبت نام ها  درماه آذر مسابقات لیگ اسکواش آغاز خواهد شد. امسال 2 تیم جدید هما و دانشگاه آزاد به این لیگ اضافه خواهند شد.

او در مورد مسابقات مهمی که تیم ملی اسکواش در پیش دارد گفت: مسابقات قهرمانی انفرادی بزرگسالان آسیا در اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد. قرار است تیم ملی جدیدی  در این بازی ها حضور داشته باشند و ورزشکاران از همین الان در حال آماده سازی خود هستند تا بتوانند عضو این تیم ملی باشند.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: عکس یوز ایرانی در سایت فدراسیون جهانی اسکواش قرار خواهد گرفت

سلیمانی: مسابقات اسکواش با امتیاز جهانی در استان های مختلف برگزار می شود

سلیمانی: ۲ برنامه ویژه داریم/در المپیک قطعا حاضر می‌شویم


انتهای پیام/

صحبت های سلیمانی در مورد جلسه با وزیر ورزش و جوانان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.