سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدی: احتمال جریمه باشگاه‌ها از سوی AFC وجود دارد

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: احتمال دارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به بررسی مدارک باشگه‌ها ورود و احتمال جریمه آن‌ها وجود دارد.

سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره وضعیت باشگاه هایی که مجوز حرفه ای را کسب کردند، بیان کرد: کمیته بدوی صدور مجوز حرفه ای پس از بررسی هایی که انجام داد، به 7 باشگاه پرسپولیس تهران ، ذوب آهن اصفهان ، استقلال تهران ، سایپای تهران ، پیکان تهران ، فولاد خوزستان و ‏سپاهان اصفهان مجوز حرفه ای داد و 2 باشگاه صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز مجوز ملی کسب کردند.

او افزود: باشگاه تراکتورسازی تبریز در ابتدا خیلی خوب مدارک و مستندات را به کمیته صدور مجوز حرفه ای ارسال کرد اما در مرحله پایانی و تکمیل مدارک مالکیت و مدیریتی کسری مدارک داشتند زیرا در زمان جابجایی بودند،که موفق نشدند تکمیل کند. دیگر باشگاه ها مهلتی برای کسب مجوز حرفه ای ندارند و فصل صدور به اتمام رسید و باشگاه ها باید برای دور بعدی که از اردیبهشت ماه سال آینده شروع می شوند، مدارک شان را ارسال کنند.

مهدی در مورد وضعیت باشگاه هایی که موفق به کسب مجوز ملی نشده اند، پاسخ داد: تاکنون در مسئله پیاده سازی استانداردها تشویقی عمل کردیم و تلاش مان این بود تا کمتر باشگاه ها را تحت فشار قرار دهیم اما کنفدراسیون فوتبال ( AFC ) به این مسئله ورود کرده و ممیزی ها سخت تر شده و بنابر دستور ریاست فدراسیون فوتبال از سال آینده جدول تنبیهی داریم و از سال آینده باشگاه هایی که نتوانند وارد پروسه مجوز ملی یا حرفه ای شوند، با آنها برخورد خواهیم کرد. البته از باشگاه هایی که خیلی خوب تلاش کردند و مدارک را به خوبی ارسال کردند، تشکر می کنم.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال  افزود: در کنار آن باشگاه هایی هم بودند که هیچ همکاری با ما نداشتند و کمکی نکردند. ورود AFC بیشتر در بحث مجوز حرفه ای است و اگر شفافیت لازم را نداشته باشد، شاید مدارک و مستنداتی را از ما بخواهد و یا به صورت کنترل مجدد، رای که بخواهند را بدهند. ارزیابی نهایی با AFC است و می توانند مجوز حرفه ای باشگاه ها را هم وتو کنند. اگر تخلف از سوی فدرسیون فوتبال باشد، AFC اخطارهایی می دهد اما چون باشگاه ها مدارک را ارسال کردند، ممکن است خطرهایی آن ها را تهدید کند.

او در پایان گفت: باشگاه های کشور ما از لحاظ مالی دچار مشکل هستند و بر اساس استاندارد سازی های AFC هر سال کشورها به مشکلی برخورد خواهند کرد. ممکن است برخی از باشگاه ها روی فوتبال پایه و ... به مشکل بخورند. AFC استانداردها اعلام و ما نیز به باشگاه ها ابلاغ می کنیم. از سال آینده فشار AFC روی شفافیت مالی و درآمدها است و فکر می کنم از سال آینده سخت تر شود.


بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها از زبان نبی

اطلاعیه کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ

زمان صدور نظر نهایی کمیته مجوز حرفه‌ای نسبت به مدارک باشگاه‌های ایرانی مشخص شد


انتهای پیام/

اظهارات رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال  درباره مجوز صدور حرفه ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.