سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده وشکار ممنوع گرمسیری

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمدگفت: از نیمه دوم آبان ماه 40 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 14 اکیپ طی 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع مناطق گرمسیری استان را شمارش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ محسن جعفری نژاد در این خصوص گفت: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش , روند افزایشی یا کاهشی آن ها در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری کار شمارش حیات وحش انجام می گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود : امسال مطابق برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است از نیمه دوم آبانماه 40 نفر کارشناس و محیط بان در قالب 14 اکیپ طی 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ , دیل ,خامین , سولک و شکار ممنوع لار, حاتم تلرش و ماغر را شمارش خواهند کرد.

جعفری نژاد هدف از این سرشماری ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم های سرشماری نیز ثبت می شوداما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می گیرد وضعیت آبی مناطق , پوشش گیاهی و علوفه ای نیز مورد پایش قرار می گیرد .

وی درادامه افزود: دراین سرشماری, اساتیدی از دانشگاه ,تشکل های زیست محیطی مردم نهاد , همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیروهای این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود, توجه به اهمیت , حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت , چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

گفتنی است مجموع 41هزار و 661 هکتارمناطق حفاظت شده خائیز سرخ , خامین و دیل در محدوده گچساران , 17 هزار و 508 هکتار بخشی از خائیز و سرخ درمحدوده کهگیلویه ,12 هزار و 812 هکتار حفاظت شده سولک و شکار ممنوع ماغر در محدوده بهمئی و 28 هزار و 220هکتار شکار ممنوع لار و بخشی از حفاظت شده خامین در محدوده باشت است.

 انتهای پیام/غ

 سرشماری حیات وحش گرمسیر

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.