سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

راه توسعه صادرات، اعطای جایزه وارداتی موز به صادرکنندگان نیست

نورانی گفت:بارها به مسئولان ذی ربط هشدار دادیم که راه توسعه صادرات اعطای جایزه وارداتی موز به صادرکنندگان نیست.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واردات در ازای صادرات، اظهار کرد: از ابتدا با اعطای جایزه وارداتی به صادرکنندگان نمونه مخالف بودیم چرا که این امر به جای ذخیره ارز حاصل از صادرات منجر به خروج ارز از کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه مسئولان دولتی مبتنی بر صادرات نیست، افزود: با وجود آنکه بارها به مسئولان ذی ربط هشدار دادیم که راه توسعه صادرات سیب،کمشش و مرکبات اعطای جایزه وارداتی موز به صادرکنندگان نیست، اما آنها توجهی به این امور نداشتند. این امر در حمایت از صادرکنندگان و توسعه صادرات تاثیر بسزایی دارد.

نورانی با انتقاد نسبت به تفکر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی گفت: تفکرات وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان وزارتخانه مبتنی بر خروج ارز از کشور بوده و این درحالی است که این امربرخلاف مصالح کشور است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه راه توسعه صادرات، اعطای جوایز وارداتی نیست، از این رو انتظار می رود که دولتمردان جهت حمایت از تولید داخل به این امور توجه کنند.

اعطای جایزه موز به کشاورزان نمونه بی حرمتی به شان آنهاست

عنایت اله بیابانی قائم مقام خانه کشاورز در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،با انتقاد از اعطای جایزه موز به کشاورزان نمونه اظهار کرد: اعطای جایزه موز به کشاورزان نمونه به معنای بی حرمتی به شأن آنها و حمایت از واردکنندگان است.

وی افزود: تقدیر وزیر همراه با معاونانشان از کشاورزان نمونه افضل تر از سکه و سایر جوایزی است که آنها به تولیدکنندگان اهدا می کنند.

بیابانی ادامه داد: با وجود آنکه کشاورزان تامین کننده امنیت غذایی کشور هستند، از این رو انتظار می رود که شان و منزلت آنها را پایین نیاوریم.

قائم مقام خانه کشاورز در پایان با انتقاد از سیاست وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان ذی ربط مبنی براعطای جایزه موز به کشاورزان نمونه تصریح کرد: با توجه به آنکه کشاورزان از جایگاه بالایی برخوردار هستند،این امر جای سوال است که آیا مسئولان دولتی با سایر صنعت گران می توانند چنین رفتاری را داشته باشند؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.