سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پمپئو: حملات ائتلاف سعودی به یمن باید متوقف شود!

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای ضمن درخواست توقف درگیری‌ها در یمن، تاکید کرد که مذاکرات طرف‌های یمنی برای پایان دادن به جنگ، باید تا یک ماه آینده آغاز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ضمن درخواست برای توقف درگیری‌ها در یمن اعلام کرد مذاکرات به رهبری سازمان ملل برای پایان جنگ داخلی باید در ماه بعد آغاز شود.

پمپئو با انتشار بیانیه‌ای گفت، حملات موشکی و پهپادی توسط انصارالله یمن علیه عربستان و امارات عربی متحده باید متوقف شود و در طرف دیگر ائتلاف به رهبری عربستان نیز باید حملات هوایی خود را در مناطق پرجمعیت یمن پایان دهد.

پمپئو در این بیانیه گفت: «زمان پایان درگیری‌ها از جمله حملات موشکی و پهپادی از جانب مناطق تحت کنترل نیرو‌های حوثی علیه عربستان و امارات عربی متحده رسیده است.»

وی افزود: «متعاقبا حملات هوایی ائتلاف نیز باید در مناطق پرجمعیت در یمن پایان یابد.»

اظهارات پمپئو در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با سوخت‌رسانی به جنگنده‌های کشور‌های عربی درگیر در جنگ یمن و فراهم کردن آموزش‌های نظامی برای آن‌ها و همچنین فروش تسلیحات به این کشورها، به ائتلاف کشور‌های عربی به سرکردگی عربستان کمک کرده است. 

در همین حال جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در اندیشکده آمریکایی صلح در واشنگتن ضمن حمایت از تلاش‌های آمریکا برای کمک به کاهش تلفات غیرنظامیان یمنی گفت، تمامی طرف‌ها در این جنگ باید اقدامات معناداری در جهت یک آتش‌بس و انجام مذاکرات در ۳۰ روز آینده اتخاذ کنند.

متیس اعلام کرد: «ما باید به سمت تلاش‌های صلح طلبانه حرکت کنیم. نمی‌توانیم بگویم که این کار را در آینده انجام می‌دهیم. ما باید این موضوع را ظرف ۳۰ روز آینده عملی کنیم.»

انتهای پیام/

درخواست پمپئو مبنی بر توقف جنگ در یمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
حالا که یمن به تولید موشکهای پیشرفته و هوشمند دست پیدا کرده و می تواند در جواب بمباران مردم بی گناه یمن مراکز اقتصادی و نظامی امارات و عربستان را هدف قرار دهد و از انجایی که درمراکز اقتصادی و نظامی انها مشاوران غربی هستند و بر روی اقتصاد غرب تاثیر دارد به ناچار مجبورند حمله به شهرهای یمن را متوقف کنند
رضا
۰۹:۰۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
پمپئو و ترامپ: به نتیجه رسیدید که در باتلاق عجیبی در حال غرق شدن هستید و طنابی را که بعنوان آل سعود گرفته و می کشید آنقدر پوسیده و لا جون و بی دوام است که هیئت حاکمه آمریکا را هم به قعر این باتلاق می کشد وعن قریب است که......حالتان حالا جا آمده است؟نه؟؟
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
موافقم از نظرت بسیار خوشم آمد
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
احتمالا این گاو شیر ده بواسطه جنگ شیرش کم شده ..
ناشناس
۰۸:۴۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
باید جبهه مقاومت زیرساختهای صادرات نفت عربستان را با انواع موشکها با شدت هر چه تمام مورد حمله قرارداده و توان صادرات نفت نوکران استکبار (آل سعود) را به حداقل ممکن برسانند .
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
موافقم باید یمنی ها بسیار حواس جمع عمل کنند چون مثلث عبری - آمریکائی - عربی به هیچ چیزی و تعهدی پایبند نیستند حتی اگر شورای امنیت سازمان ملل تصویب کرده باشد و تمام کشورها رای به تائید آن داده باشند در مورد تعهدات بین المللی و کنوانسیونهای جهانی.....موارد را بسیار جهانیان شاهد بوده اند..........
ملکوت
۰۷:۳۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
بله دیدن که ال سعود دارد شکست میخورد حالا میگویند جنگ یمن پایان دهید .
ملکوت
۰۷:۳۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
بله دیدن که ال سعود دارد شکست میخورد حالا میگویند جنگ یمن پایان دهید .