سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانمارک سفیر خود را از ایران فراخواند

دانمارک پس از طرح ادعا‌های بی‌اساس درباره خنثی‌سازی یک عملیات ترور در این کشور، سفیر خود را از ایران فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه کشورمان، دانمارک امروز پس از طرح ادعاهایی بی‌اساس، دنی عنان، سفیر خود را از ایران فراخواند.

به نقل از آی 24، این اقدام ساعاتی پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه دانمارک بدون ارائه هیچ مستنداتی، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور متهم کرد.

این وزارتخانه عصر امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای که با استقبال سریع آمریکا مواجه شد ادعا کرد که دستگاه اطلاعاتی ایران در پی ترور مسئول شاخه گروهک تروریستی «الاحوازیه» در دانمارک بوده است. 


بیشتر بخوانید: فضاسازی جدید اروپایی‌ها علیه ایران؛ این‌بار در دانمارک


وزارت خارجه دانمارک همچنین در این بیانه اعلام کرد این کشور «مرتضی مرادیان»، سفیر جمهوری اسلامی ایران، را در ارتباط با انجام آنچه «فعالیت‌های غیرقانونی» در خاک دانمارک عنوان شده، برای نشست با مدیر دفتر سیاسی این وزارتخانه احضار کرده است.

همزمان با انتشار این بیانیه، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک نیز در یک نشست خبری با اعلام خنثی شدن یک توطئه ادعایی در خاک این کشور گفت پلیس دانمارک هفته گذشته یک شهروند نروژی ایرانی‌تبار را که در حال عکسبرداری از محل اقامت مسئول شاخه «الاحوازیه» در دانمارک بود، دستگیر کرده است.

وی اما در ادامه اضافه کرد که شهروند نروژی دستگیرشده پس از حضور در دادگاه اتهام همکاری با یک سرویس اطلاعاتی بیگانه برای انجام عملیات ترور در خاک دانمارک را تکذیب کرده است.

ادعای تلاش ایران برای انجام عملیات ترور در خاک دانمارک در ادامه فضاسازی کشورهای اروپایی علیه کشورمان مطرح می‌شود. تیرماه سال جاری نیز پلیس بلژیک اعلام کرد دو شهروند بلژیکی ایرانی‌تبار را که قصد بمب‌گذاری در همایش منافقین در پاریس را داشتند، بازداشت و در خودروی آنها یک بمب دست‌ساز حاوی ۵۰۰ گرم ماده منفجره کشف کرده است!

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
آقا سفارتشون ببندید وقتی جز مشکلات چیزی نداره قصد خیرندارند
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سازمانهای اطلاعاتی طرفدار عربستان طبیعتا باید حرکتهایی را برای کم کردن فشار به سعودی ها انجام دهند و بهتر بود یک انفجار ناموفق هم چاشنی این حرکت میکردند تا پیاز داغش بیشتر میشد ولی باز اشتباه کردند هر چند کشتن تروریستها هر کشور وظیفه ان کشور هست و هر پدر خوانده تروریستها هم سعی در حمایت از نفرات خود را دارد ولی بزودی شمشیر امام زمان بر گردن این ملعون ادم کش خواهد نشست انشاالله
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سناریوی مثلث: اسرائیل - آمریکا - عربستان تکه ای از پازل بازیگرانش در دانمارک پیدا شد همان کشوری که همصدا با رسانه های غربی - عربی - عبری مدعی بودند که چنین گروهک تروریستی که ایران اعلام کرده اصلاً وجود خارجی ندارد و تحت سرپرستی مالی ولجستیکی عربستان اداره نمی شود چطور شد؟! حالا با این ادعا بطور غیر مستقیم بر موجودیت این گروهک"الاحوازیه"صحت گذاشتند؟
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
آخه یکی نیست بپرسه دفتر گروهک تروریستی الاخوازیه در کشور شما چه کار می کند که آنوقت مدعی بشید ایران علیه اون گروه اقدام انجام داده
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
گل بود به سبزه نیز آراسته شد . فقط این یکی رو کم داشتم
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
گل بود به سبزه نیز آراسته شد . فقط این یکی رو کم داشتم