سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا: دولت ترامپ با هدف خود برای به صفر رساندن صادرات نفتی ایران فاصله بسیار زیادی دارد

شبکه ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی اذعان کرد علی‌رغم نزدیک شدن ضرب‌الاجل دولت ترامپ برای وضع تحریم‌های نفتی علیه ایران، تهران همچنان به فروش مقادیر زیادی از نفت خام خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی ان بی سی آمریکا با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود اذعان کرد: تنها چند روز تا ضرب الاجل کاخ سفید، برای وضع تحریم های نفتی علیه ایران باقی مانده است، اما دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با دستیابی به هدف خود مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت خام ایران فاصله بسیار زیادی دارد.

در بخش دیگری از این گزارش نیز آمده است برآوردهای بانک های سرمایه گذاری، شرکت های رصد تحرکات نفت‌کش‌ها و همچنین آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد ایران ماه سپتامبر سال جاری میلادی، روزانه بین 1.7 تا 1.9 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی، فرآورده های بسیار سبک تر از نفت خام، به فروش رسانده است.

این گزارش همچنین می افزاید پیش بینی می شود پس از وضع تحریم های آبان ماه، بزرگترین مشتریان نفت خام ایران، از جمله چین و هند، همچنان به خرید نفت از این کشور ادامه دهند. از سوی دیگر، دولت ترامپ نیز به طور ضمنی اعلام کرده است به برخی کشورها اجازه خواهد داد به خرید مقادیر محدودی از نفت خام از ایران ادامه دهند، اما مقامات واشنگتن تاکنون فاش نکرده اند این معافیت تحریمی قرار است به چه کشورهایی اعطا شود.

در بخش دیگری از این گزارش نیز تصریح شده است: افزون بر هند و چین، کشورهایی از قبیل ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، یونان و ژاپن نیز همچنان به خرید نفت خام از ایران ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
گل افشان
۰۲:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
با سلام
من متعجبم ایشان اقتصاد دان هست باید برایش یصرفد که با ایران تعاملات اقتصادی داشته باشد امامی آید ایران را تحریم می کند آخر چرا آقای اقتصاد دان