سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین‌های مذهبی ننیز در بازار کتاب

کتاب نوحه‌های ننیز، پژوهشی در آیین‌های مذهبی ننیز، روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان کرمان؛ همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله (ع)، کتاب نوحه‌های ننیز، پژوهشی در آیین‌های مذهبی ننیز منتشر شد.
پژوهش و گردآوری این کتاب را عباس افضلی ننیز برعهده داشته است.

این کتاب از تولیدات حوزه هنری استان کرمان به همراه دو لوح فشرده، در ۱۲۸ صفحه با شمارگان هزار نسخه، با همکاری انتشارات لمپا روانه بازار کتاب شده است.

در پشت جلد این کتاب از یادداشت پژوهشگر می‌خوانیم: در گستره وسیع آیین‌های مذهبی ننیز، نوحه‌ها و به ویژه نوحه‌های ذکری را بیش از همه در خطر فراموشی و زوال دیدم. اولویت را به این بخش از آیین‌ها دادم و بعد از مشورت با اهالی موسیقی و پژوهش و با تهیه دستگاه مناسب صدابرداری و ضبط، کارم را عملاً آغاز کردم. نوحه‌خوان‌ها را گرد هم آوردم و این انگیزه ایجاد شد که بعد از خواندن و اجرای چند نوحه، در بیاض‌ها، دفترچه‌ها و دست‌نوشته‌هایشان نوحه‌های فراموش شده را جست و جو کنند... نتیجه در گام اول، این شد که پیش روی شماست؛ نوحه‌های ننیز...

روستای ننیز در شرق رابر در استان کرمان واقع شده‌است و معمولاً در منطقه، ننیز را با نام محرم و عاشورا می‌شناسند و یکی از باشکوه‌ترین مراسم تعزیه خوانی در این روستا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ی

برگزاری باشکوه ترین تعزیه ها در ننیز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.