سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طاهری پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اخلاق و معرفت حسینی؛ سوغات زائران اربعین/ زیارت اربعین جز شعائر الهی است

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: مهم‌ترین سوغات زائران کربلا در اربعین اخلاق و معرفت حسینی است.

زهرا طاهری پور رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مراسم پیاده روی اربعین گفت: زیارت اربعین جز شعائر الهی به معنای علت و نشانه است و در آیات و روایات تاکید شده که مورد توجه قرار گیرد و ارزش گذاری شود.

طاهری پور گفت: بنا بر فرموده امام محمدباقر (ع)  اگر مردم می‌دانستند زیارت کربلا چقدر ثواب دارد از شدت شوق، روح از بدنشان جدا می‌شد و نفس هایشان از حسرت بند می‌آمد، هر کس امام حسین علیه السلام را زیارت کند از روی اشتیاقی که به او دارد، خدا برایش هزار حج مقبول و هزار عمره و اجر هزار شهید از شهدا بدر و اجر هزار روزه دار و ثواب هزار صدقه قبول شده و ثواب هزار بنده آزاد کردن که مراد از آن رضای خدا باشد، می‌نویسد.

ثواب بی شمار زیارت با پای پیاده

وی افزود: زائران با پای پیاده سختی راه را به جان می‌خرند و خود را به محبوبشان می‌رسانند و در روایات برای این حرکت با پای برهنه، اجر  بسیاری آمده است.

طاهری پور بیان کرد: مهم‌ترین سوغاتی که زائران از این پیاده روی می‌آورند اخلاق و معرفتی است که برایشان ایجاد می‌شود، چون همگی به سمت کسی می‌روند که حدود ۱۴۰۰ سال پیش به طور مظلومانه‌ای به شهادت رسیده است؛ این زائران پس از بازگشت در روابط با خانواده و همکاران بهتر و خوش اخلاق‌تر عمل می‌کنند و این تنها یکی از دستاورد‌های این مراسم بزرگ است.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره گفت: بسیاری از افرادی که به هر علتی نتوانسته اند از این مراسم پرفیض بهره‌مند شوند و در راهپیمایی شرکت کنند اما با دیدن صحنه‌های این مراسم از رسانه‌ها در دلشان حسرت ایجاد می‌شود نشان از همراهی با این مراسم دارند چراکه   مهم نیت افراد است و این اهمیت بالاتری دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.