سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

22 تن دانه روغنی گلرنگ در بوکان تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: طی سال زراعی 97-96، 22 تن دانه روغنی گلرنگ ازسطح 37 هکتار ازمزارع این شهرستان برداشت شد.

، اسکندر عبدی مدیر جهاد کشاورزی بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:با بیان اینکه توسعه کشت دانه ‌های روغنی و تغییر الگوی کشت از برنامه های جهاد کشاورزی بوکان است، افزود: گیاه گلرنگ در طول مدت کشت فقط به سه بار آبیاری نیاز دارد و خرید آن به صورت تضمینی و توسط ارگان های مربوطه انجام می شود.

وی ادامه داد: دانه روغنی گلرنگ در صنعت روغن کشی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین می توان با جمع آوری گل آن در صنایع غذایی و دارویی کسب درآمد کرد.

وی با اشاره به اینکه گلرنگ خریداری شده از کشاورزان این شهرستان به کارخانه های روغنی کشی کشور ارسال می شود، افزود: 20 هزار و 400 کیلوگرم دانه روغنی گلرنگ از کشاورزان این شهرستان در سال جاری به صورت تضمینی خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه کشت این گیاه روغنی مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است، ادامه داد: اراضی زیر کشت گلرنگ در این شهرستان در سال های اخیر 100 درصد افزایش یافته است.

عبدی گفت: امروزه با توجه به اینکه ۹۰ درصد از نیاز روغن نباتی کشور از خارج تأمین می شود، توسعه و کشت دانه های روغنی جهت خودکفایی کشور اهمیت بسزایی دارد .

وی افزود: بوکان یکی از قطب های تولید گیاهان روغنی از جمله گلرنگ و کلزا در آذربایجان غربی به شمار می رود.گلرنگ گیاهی است یک ساله که از دانه آن برای تولید روغن و برای تناوب زراعی با محصولاتی از جمله گندم دیم استفاده می ‌شود.روغن گلرنگ به دلیل داشتن مقدار بسیار کم اسیدهای چرب غیر اشباع یکی از سالم ‎ترین روغن ‌ها به شمار می رود.

انتهای پیام/ع

تولید د انه روغنی کلزا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.