سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدافند غیر عامل از ضروریات حفظ اقتدار و امنیت

پدافند غیرعامل از ضروریات حفظ اقتدار و امنیت در جامعه در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، گفت: پدافند غیر عامل مجموع اقدامات پایدار کننده در حوزه نظم و امنیت داخلی و مقابله با حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی است.

وی افزود: توجه به پدافند غیر عامل موجب افزایش پایداری ملی، تولید بازدارندگی دفاعی، کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران و تداوم خدمات ضروری جامعه در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

سردار میرفیضی گفت: تأکید اصلی دفاع غیرنظامی، حفاظت از مردم و اقدامات اضطراری برای تعمیر و راه اندازی دوباره خدمات و تأسیسات برای ادامه فعالیت‌های روزمره است که پلیس نیز همانند سایر سازمان‌های امدادی در آن نقش بسزایی دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اهمیت پدافند غبرعامل از دیدگاه مقام معظم رهبری مبنی بر این که پدافند غیر عامل باید کاملا هوشیار و جدی باشد و به صورت علمی، دقیق به روز و همه جانبه عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند، گفت: با افزایش مهارت‌های فنی و مدیریتی می‌توان از بروز بسیاری از حوادث پیشگیری کرد که توجه به بحث آموزش اصلی‌ترین شرط تحقق آن است.
وی با بیان اینکه دشمن در عصر حاضر پس از ناامیدی در جنگ نظامی بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تهاجم فرهنگی روی آورده است، افزود: باید با بهره گیری از فعالیت‌های فنی و مدیریتی مبنتی بر فرهنگ در مقابله با اهداف دشمن برخاست.

وی گفت: دشمن در جنگ نرم روی باور‌ها و اعتقادات مرد هدف گذاری می‌کند و عوارض آن حتی پس از فروکش کردن جنگ نرم در افکار عمومی باقی مانده و ممکن است در آینده زمینه ساز فتنه و یا جنگ نرم دیگری شود.

سردار میرفیضی افزود: در اجرای این اصل نیروی انتظامی به منظور حفظ دستاورد‌های انقلاب، ایجاد نظم و آرامش عمومی و ارتقاء سلامت روانی و اجتماعی در شرایط بحرانی جامعه، اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که غفلت از دشمن می‌تواند ما را از امکان برخورد و امکان دفاع محروم کند، گفت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نیز نقش موثری را ایفا کنند.

وی پدافند غیرعامل را از ضروریات حفظ اقتدار و امنیت در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برشمرد و افزود: القای بی اعتمادی مردم به مسئولان، بزرگنمایی مشکلات کوچک، کوچک نمایی موفقیت‌های بزرگ نظام و القای وجود بحران در جامعه از دیگر مواردی است که دشمن در وضعیت کنونی به آن دامن می‌زند.

انتهای پیام/آ

حفظ اقتدار و امنیت با پدافند غیر عامل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.