سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پایان آبان؛ ارسال برنامه ویژه مدارس به ادارات آموزش و پرورش

رضوان حکیم‌زاده گفت: برای نظارت بر عملکرد مدرسه‌ها موظفند برنامه‌ها را تا پایان آبان به ادارات کل ارسال کنند.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌ریزی برای اجرای طرح برنامه ویژه مدارس که از امسال روال اجرایی پیدا کرده است، گفت: در سند برنامه درسی ملی فصلی تحت عنوان آداب و مهارت‌های زندگی وجود دارد که این فصل را مبنای کار در اجرای برنامه ویژه مدارس قرار دادیم.

آداب و مهارت‌های زندگی؛ مبنای کار برنامه ویژه مدارس

وی ادامه داد: در این طرح مهارت‌های ارتباطی، مدیریت زمان، کنترل هیجانات، مدیریت مالی، استفاده درست از منابع، اشتغال‌زایی و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه است که البته این موضوعات به صورت پیشنهادی مطرح می‌شود و هر مدرسه می‌تواند متناسب با شرایط و نیازهای دانش‌آموزان با همکاری شورای مدرسه برنامه‌های دیگری را پیشنهاد دهد.

2 ساعت برنامه مهارتی، آموزشی یا پرورشی در هر مدرسه 

حکیم‌زاده تصریح کرد: اولویت اصلی در برنامه ویژه مدارس این است که هر مدرسه متناسب با شرایط دو ساعت برنامه مهارتی، آموزشی یا پرورشی داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش نظارتی بر روند اجرای برنامه‌های مدارس دارد یا خیر، گفت: قرار بر این است هر مدرسه‌ای برنامه ویژه خودش را با همکاری شورای مدرسه تا پایان آبان ماه تنظیم و به ادارات کل ارسال کند تا ادارات کل در جریان امور قرار گیرند.

وی بیان کرد: طی گزارش‌هایی که تاکنون دریافت کردیم مدارس استقبال خوبی از این طرح داشتند و برنامه‌های متعددی را پیشنهاد دادند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
معلم ایرانی
۲۳:۳۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
خانم حکیم زاده تا زمانی که وضع معیشت معلم سروسامان نگیرد واو دغدغه ی نان داشته باشد وانواع قسط وبدهی هیچ برنامه ای به درستی قابلیت اجرا ندارد اگرچه بهترین وکامل ترین وکارشناسانه باشد پس باید فکر اساسی انجام شود چون معلم پریشان هرگز نمی تواند برنامه ای منسجم وتاثیر گذار اجرا کند .