سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار رحیمی خبر داد

ممنوعیت تردد خودرو و موتورسیکلت در مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین/ در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی کوتاه نخواهیم آمد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ممنوعیت تردد خودرو و موتورسیکلت در مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ امروز(دوشنبه) در حاشیه اجرای طرح رعد 17 اظهار کرد: طرح راهپیمایی جاماندگان اربعین با بهره‌گیری از 20 هزار نیروی راهور پیشگیری یگان امداد و مأموران نامحسوس جهت برقراری امنیت و انضباط در مراسم اربعین برگزار خواهد شد، لذا تردد هرگونه خودرو و موتورسیکلت در مسیر راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین (ع) تا شهرری ممنوع است.

سردار رحیمی در رابطه با فیلم منتشر شده در فضای مجازی در خصوص برخورد گشت ارشاد با دانشجویان دانشگاه آزاد واقع در منطقه سوهانک گفت: حضور پلیس به درخواست اهالی محل و مردم آن منطقه بوده است، چرا که با ایجاد دانشگاه در این منطقه، اهالی درخواست حضور پلیس را اعلام کردند.

وی افزود: فیلم منتشر شده را دیدم که مأمور گشت ارشاد در حال عبور با خودروی گشت بود که در این میان دختر خانمی به جلوی خودرو گشت ارشاد آمده و مانع از تردد آن شد و بلافاصله راننده خودرو را متوقف کرد.

سردار رحیمی تصریح کرد: در مقابل اشخاصی که قصد دارند با جوسازی، ما را از مسیر خود در برخورد با ناهنجاری اجتماعی دور کنند، کوتاه نخواهیم آمد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با اجرای طرح رعد 17 که توسط پلیس پیشگیری کلانتری‌ها و سایر نهادهای پلیس در پایتخت انجام شد، گفت: طرح رعد جهت دستگیری سارقان، متخلفان و مبارزه با سرقت‌های خرد در پایتخت توسط پلیس به مرحله اجرا درآمد و همچنین طرح‌های مختلف توسط تمام رده‌های پلیس در پایتخت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در این طرح 244 حکم قضایی در سراسر پایتخت اجرا شد و به دنبال آن 650 نفر سارق و مالخر دستگیر و 7868 فقره اموال سرقتی توسط پلیس کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: 202 خودروی سواری و موتورسیکلت در این طرح از سارقان کشف و توقیف شد، 1117 پرونده برای سارقان و مالخران تشکیل و 26 باندی که اعضای آن‌ها 3 نفر به بالا بودند، توسط پلیس شناسایی و منهدم شدند.

وی در رابطه با ارزش اموال مسروقه گفت: ارزش مالی اموال مسروقه کشف شده توسط پلیس در رعد 17، حدود 7.5 میلیارد تومان است. همچنین 50 درصد از کسانی که در راستای اجرای این طرح دستگیر شده‌اند، 937 بار سابقه دستگیری را در پرونده خود دارند.

سردار رحیمی در رابطه با تأثیر اجرای طرح رعد در پایتخت گفت: با توجه به انجام طرح رعد توسط پلیس پایتخت، روند بسیار مطلوبی را پیش رو داریم، چرا که با انجام این طرح‌ها و دستگیری سارقان و متهمان، کاهش سرقت به وضوح مشهود است.همچنین طرحی توسط پلیس در حال برنامه‌ریزی است که با اجرای آن به موضوع کیف‌قاپی و موبایل قاپی در سطح شهر خواهیم پرداخت.

وی افزود: در این طرح 16 قبضه سلاح جنگی و شکاری، 76 قبضه سلاح سرد، تعداد 12 عدد فشنگ و مهمات جنگی و همچنین 5 نفر در رابطه با حمل سلاح سرد توسط پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با مبارزه با کالای قاچاق گفت: در این طرح 43 پرونده در خصوص مبارزه با کالای قاچاق تشکیل و 22 نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند. همچنین 145 هزار و 886 مورد کالای قاچاق توسط پلیس کشف شد که ارزش مالی کالاهای مکشوفه حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان ست.

سردار رحیمی در رابطه با اجرای طرح LEZ برای کاهش آلودگی هوا، گفت: این طرح توسط شهرداری و پلیس اجرا می‌شود و ما به عنوان متولی موضوع ساماندهی مسافرکش‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، همچنین در این طرح بحث معاینه فنی نیز مطرح است و با اعلام زمان اخذ فردی معاینه فنی مهلتی را اعلام کرده‌ایم تا رانندگان بتوانند برگه‌های معاینه فنی خود را از مراکز مربوطه دریافت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.