سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

در راهپیمایی اربعین همه در یک مسیر واحد با رژیم صهیونیستی مقابله می‌کنیم +فیلم

حجت‌الاسلام خاموشی گفت: در راهپیمایی اربعین نشان می‌دهیم که همه در خط واحد، مقابل ستم و رژیم صهیونیستی می‌ایستیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در عراق اظهار کرد: راهپیمایی اربعین حرکتی است که با خلوص مردم و فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است. چندی پیش به یکی از دوستان می گفتم «زنان در جهاد معذورند»؛ اما اینجا می بینیم که زن و مرد، خانواده ها به همراه فرزندان، پیر، مریض و ... با جان و دل تلاش می کنند.

وی افزود: این جان فشانی ها نشان از نیت خالصانه و توجه ویژه ای است که مردم ایران، عراق و در کل جامعه شیعیان به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) دارند. با این حضور شکوهمند حسینی البقاء بودن اسلام را به منصه ظهور می رسانند؛ یعنی پذیرش اسلام و پس از آن بقای اسلام با پرچم سرخ اباعبدالله را به جهانیان ثابت می کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه هر سال بر عظمت راهپیمایی اربعین حسینی افزوده می شود، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی که مردم ما و سایر کشورها دارند، تعداد زائران نه تنها کم نشده بلکه زیادتر هم شده است. این گردهمایی و مسیری که مردم طی می‌کنند به این معنی است که می خواهند به حضرت اباعبدالله (ع) نشان دهند ما آمدیم تا به خاطر تو سختی بکشیم.

وی ادامه داد: صف جمعیت در جاده نجف به کربلا در ساعاتی از روز کلافه کننده است؛ اگر کسی از بالا عکس بگیرد متوجه می شود که چندین میلیون نفر مشغول تردد هستند. این جریان در جهان امروز تضمین قدرت و نظم آینده است. ما در اربعین نشان می دهیم که همگی در یک خط واحد مقابل ستم می ایستیم؛ با رژیم صهیونیستی مقابله می کنیم؛ عکس هایی از شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم که در دست و بر روی کوله های مردم است، یعنی ما در خط شهدا در حال حرکت هستیم و راه آنها را ادامه می دهیم.

حجت الاسلام و المسلیمن خاموشی در پایان تاکید کرد: توصیه می‌کنم همه شیعیان در این راهپیمایی حضور پیدا کنند؛ سیاهه جمعیت هرچه بیشتر باشد، موجب سرافرازی مسلمین و سرافکندگی دشمنان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر رئیس سازمان اوقاف درباره پیاده روی اربعین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.