سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث کانال های آب کشاورزی در استان سمنان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: بیش از سه هزار کیلومتر کانال انتقال آب در اراضی کشاورزی استان سمنان احداث شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حسین شاهینی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی سه هزار و ۱۰۵ کیلومتر کانال انتقال آب با لوله و احداث کانال‌های بتنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه کاهش اتلاف آب در استان سمنان در دستور کار جهاد کشاورزی است افزود: انتقال آب از منابع آبی تا مزارع با استفاده از لوله و یا کانال‌های بتنی انجام شود تا میزان هدررفت آب در این بخش کاهش یابد.

به گفته وی، اجرای طرح‌های زیربنایی نظیر احداث استخر‌های ذخیره آب، اجرای خطوط انتقال آب شامل لوله‌گذاری و تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، لایروبی ومرمت قنوات برای کاهش مصرف آب و بهینه سازی آن اجرا شده است.

شاهینی از اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به عنوان اصلی‌ترین راهکار برای افزایش راندمان آبیاری نام برد و گفت: ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده و از سال ۸۷ تا کنون هم یک هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض برای اجرای این طرح اعطا شده است.

انتهای پیام / گ

جزئیات احداث کانال های آب کشاورزی در استان سمنان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
شما را به خدا فکری هم به حال کانال کشی و لوله کشی آب رودبار بسطام کنید که از تاش و فرحزاد سرچشمه می گیره و پس از عبور مسیر 25کیلومتری به بسطام می رسه و در طول مسیر فرسایش خاک رو به همراه داره و هدر نیز می رود آبی که در مبدا بیشتر از 200لیتر در ثانیه هست در محل تقسیمگاه بسطام به چهل لیتر در ثانیه کاهش می یابد. و کشاورزان توانایی کانال کشی ندارند. خواهشمندم از محل بودجه استانی این کار انجام شود تا آب تبخیر نشود و در نهایت درآمد خانوار کشاورز و تولید ناخالص ملی افزایش یابد. تشکر از روزنامه خوب باشگاه خبرنگاران جوان به خاطر انعکاس مطالب خوبشان.