سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

50 میلیارد ریال به مراتع استان مرکزی اختصاص یافت

50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در مراتع استان مرکزی اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ 50 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در مراتع استان مرکزی اختصاص یافت.

رئیس  مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با اختصاص این اعتبار در سطح 2 هزار و 797 هکتار از مراتع استان عملیات کپه کاری، مدیریت روان آب و بذر کاری انجام  و پنج هزار هکتار عملیات حفاظت و قرق، 150 هکتار بانکت بندی و 500 هکتار کشت علوفه یونجه نیز در دیمزارهای کم بازده اجرایی خواهد شد.
فتحی با بیان اینکه تاکنون عملیات کپه کاری در 700 هکتار از مراتع استان  انجام شده و اجرای عملیات حفاظت و قرق در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار است پیش بینی کرد: 80 درصد عملیات بیولوژیک و بیومکانیک تا اواخر آبان ماه امسال انجام می شود.
افزایش گیاهان خوش خوراک در ترکیب گیاهی منطقه، افزایش تاج پوشش گیاهی، کنترل روان آب ها، کاهش فرسایش خاک و جلوگیری از وقوع سیلاب ها از  مهمترین اهداف اجرای طرح های بیولوژیک و بیومکانیک در مراتع استان مرکزی است.
او گفت: تولید علوفه خوش خوراک در مراتع استان مرکزی افزایش دامداری و دامپروری و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در مناطق روستایی و افزایش درآمد برای مردم این منطقه را به دنبال دارد.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تحقق بارندگی نرمال سالیانه و پراکندگی مناسب بارش ها، رعایت حفاظت و قرق با همکاری دامداران و مرتعداران از مهمترین عوامل موفقیت طرح های بیولوژیک، بیومکانیک و مدیریتی در مراتع استان است.
استان مرکزی با بیش از 29 هزار کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ج

تخصیص اعتبار به مراتع استان مرکزی

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.