سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛

حریف علیاری با غیبت روی تشک مدال برنز را ایران هدیه کرد/خداحافظی از بوداپست تنها با یک مدال!

مهدی علیاری به مدال برنز رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در وزن 97 کیلو گرم رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،مسابقات رده بندی و فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان در اوزان 77، 97 و 130 در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد که 2 نماینده وزن 77 و 130 کیلو گرم کشورمان از دور این رقابت ها کنار رفتند و مهدی علیاری به دیدار رده بندی رسید.

بر این اساس در وزن 97 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک برابر سلیمان دمیرجی از ترکیه پیروز شد و به دور بعد رسید.وی در دور سوم مقابل موسی اولویف دارنده مدال نقره جهان از روسیه 4 بر یک مغلوب شد اما فرنگی کار روس دست به کار بزرگی زد و در نیمه نهایی آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان را مغلوب کرد و ضمن رسیدن به دیدار پایانی باعث شد تا علیاری بتواند در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز به کار خود ادامه دهد.علیاری در ابتدا بکسلطان محموداف از قرقیزستان را 9 بر صفر از پیش رو برداشت و در دور بعد نیز با شکست 8 بر صفر لویلیس پرز مورا از ونزوئلا راهی دیدار رده بندی شد.وی برای کسب مدال برنز باید به مصاف الکسانیان می  رفت که  این فرنگی کار روی تشک حاضر نشد تا تنها مدال ایران هدیه ای از طرف قهرمان المپیک باشد.

در وزن 77 کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر 3 مقابل دیمیتری پیشکوف از اوکراین مغلوب شد که با توجه به شکست فرنگی کار اوکراینی در دور بعد پشتام نیز وداعی زودهنگام با رقابت های جهانی داشت.

در وزن 130 کیلوگرم شهاب قوره جیلی در دور نخست با نتیجه 2 بر یک مقابل زویادی پاتاریدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر گرج در دور بعد قوره جیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در رقابت های 7 وزن برگزار شده سعید عبدولی به مقام پنجم وزن 82 کیلوگرم رسید و مسلم نادری خادم،مهرداد مردانی،محسن حاجی پور،محمد رضا گرایی،محمد علی گرایی و حسین نوری به ترتیب در اوزان 55، 60، 63، 67 ،72 و 87 از دور رقابت ها کنار رفتند.

با توجه به نتایج فرنگی کاران، تیم ایران نه تنها نتوانست از عنوان سومی سال گذشته خود دفاع کند بلکه یکی از بدترین نتایج تاریخ کشتی را نیز رقم زد.


بیشتر بخوانید:

سریال حذف های زنجیره ای /نوری و قوره جیلی هم از دور رقابت ها کنار رفتند

در ابتدای صف مسئولیت پذیرش نواقص هستیم/باید بار انتظار از قهرمانان با واقعیت های تدارکاتی متعادل شود


انتهای پیام/

پایان کار ایران در رقابت های جهانی کشتی فرنگی با یک مدال برنز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.