سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

ایجاد محیط کسب و کار مناسب نیاز اصلی شرکت‌های دانش بنیان است

معاون علمی رئیس جمهور ایجاد محیط کسب و کار مناسب را نیاز اصلی شرکت‌های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: ۳هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات شش ماهه نخست سال جاری به این شرکت ‌ها پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور بعدازظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی رشت در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری نیازمند یک محیط کسب و کار مناسب هستیم.

ستاری با اشاره به اینکه حمایت مالی یکی از المان‌های محیط‌های کسب و کار بوده ولی قطعا برای رشت اقتصاد دانش بنیان کافی نیست، افزود: در همین راستا حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه برای چند ماه باقیمانده سال برای این شرکت‌ها در نظرگرفته شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به صورت معمول صندوق‌های پژوهش و فناوری و نوآوری و شکوفایی همانند گذشته اقدامات لازم را انجام می دهند، گفت: آنچه که در حوزه اقتصاد دانش بنیان بیش از همه موارد مهم بوده ایجاد یک محیط کسب و کار مناسب د ر راستای توسعه و رشد این نوع از اقتصاد در کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید براینکه در این حوزه سرمایه‌گذاری باید توسط بخش خصوصی انجام شود، بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بیش از هر چیز دیگری نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند. پرداخت تسهیلات به شرکت‌های تولیدی مهم و حائز اهمیت است ولی بیش از هر چیزی ایجاد محیط مناسب باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که سبب شده تقریبا۳ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان فعال در کشور سال گذشته بیش از ۶۰ هزار میلیارد فروش داشته باشند وجود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده است، تصریح کرد: در کنار همه این موارد حمایت دولت و پرداخت تسهیلات نیز می تواند نقشی در این رشد و توسعه داشته باشد.

ستاری افزود: در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شده است که این میزان در پایان سال به بیش از ۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و رکوردی مناسبی برای حمایت از این شرکت‌ها محسوب می شود.

انتهای پیام/پ

نیاز اصلی شرکت‌های دانش بنیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.