سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

توزیع کالاهای احتکار شده در شبکه مصرف خراسان رضوی

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی گفت:در هفت ماه گذشته ۵۹ پرونده در حوزه احتکار کالا تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ راضیه علیرضایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جلسه شورای اداری استان گفت: از ۵۹ پرونده مربوط به احتکار کالا ، تعداد ۴۳ پرونده  به ارزش ۲۹۸ میلیارد ریال بود که شامل شکر، برنج پاکستانی، عدس و لوبیا، لوازم خانگی، چای، خودرو، روغن مایع، روغن خوراکی، رب گوجه فرنگی و پکیج حرارتی می باشد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد کل بازرسی‌ها از سطح عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی ۲۴۵ هزار و ۷۱۵ مورد بود؛ در این چارچوب برای ۱۴ هزار و ۷۳۸ واحد صنفی متخلف پرونده‌هایی به ارزش ۹ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال تشکیل و ۶۵ میلیارد ریال به شاکیان آن‌ها عودت داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین متوسط قیمت کالا‌های اساسی مانند تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت گوساله و گوشت گوسفندی را در این استان نسبت به دیگر استان‌های دیگر پایین‌تر اعلام کردو گفت: این نتیجه تلاش اعضای ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی است.

علیرضایی افزود: آنچه شاخص توسعه استان و اشتغالزایی را در منطقه ارتقا می‌دهد افزایش سرمایه گذاری‌های صنعتی است لذا در خراسان رضوی از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۶ سرمایه گذاری صنعتی افزایش یافت بطوری که هزار و ۷۷۱ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۷۱ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰ هزار و ۵۶۵ نفر صادر شد.

وی گفت: سرمایه گذاری صنعتی در خراسان رضوی طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ به ۱۰ برابر رسید و در این فاصله نیز توزیع سرمایه گذاری در سطح شهرستان‌های استان متوازن شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: سهم مشهد در سال ۹۲ از صدور پروانه‌های بهره برداری صنعتی خراسان رضوی ۶۴ درصد و سهم سایر شهرستان‌ها ۳۶ درصد بودکه در سال ۹۶ سهم مشهد به ۹ درصد و سهم شهرستان‌ها به ۹۱ درصد رسید.

علیرضایی اظهار داشت: هم اکنون هشت طرح صنعتی با مجموع سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۴۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای دو هزار و ۳۲۸ نفر در این استان در دست اجرا است که این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: طی هفت ماهه امسال ارزش صادرات کالا‌های غیرنفتی خراسان رضوی نیز ۱.۱ میلیارد دلار بود و میزان صادرات کالا در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در ارزش ۳۲ درصد و در وزن ۳۳ درصد رشد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین اظهار داشت: پارسال ۷۷ درصد از مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان رضوی اجرایی شد.
 
علیرضایی ادامه داد : از ابتدای امسال تاکنون  ۵۵ جلسه کارگروه برگزار شده است که منجر به تشکیل ۵۶۴ پرونده و صدور ۷۲۳ مصوبه گرده است و  از این تعداد تاکنون ۴۳۳ مصوبه اقدام شده و مابقی در دست اقدام است.

انتهای پیام//آ. ح
 

افزایش اشتغالزایی با افزایش سرمایه گذاری صنعتی

برچسب ها: قاچاق کالا ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.